Батерията на всеки смартфон се „износва“ с течение на времето. След около две години използване, химикалите в нея вече ще започнат да губят от свойствата си и това да се отразява на живота на батерията. За много хора това е и основната причина да си купят нов телефон.
Но какво да правим, когато батерията започне да работи по-лошо по-рано от очакваното? И навсичкото отгоре триковете за пестене на енергия не помагат? AndroidPIT разглежда ситуациите, при които може да се възползваме от гаранция за батерията на телефона.
Сайтът е събрал информация от производителите, като има важни детайли. Много често гаранцията на батерията се оказва по-кратка от гаранцията на цялото устройство. Това трябва да се провери в гаранционните условия на даденото устройство. Също така, трябва да се знае, че не винаги може да се признае гаранция за батерия, освен ако не е открит производствен дефект.
Ето колко гаранция предлагат различните компании:
Apple – 12 месеца за устройството и за батерията
Honor – 24 месеца за устройството, 6 месеца за баерията
Samsung – 24 месеца за устройството, 12 месеца за батерията
Lenovo/Moto – 12 месеца за устройството, 6 месеца за батерията, ако тя се маха. Ако не се маха – колкото е на устройството.
Nokia – 24 месеца за устройството, 6 месеца за батерията, ако тя се маха. Ако не се маха – колкото е на устройството.
OnePlus – 24 месеца за устройството и за батерията
Sony – 24 месеца за устройството, 12 месеца за батерията, ако се маха. Ако не се маха – колкото е на устройството.
Huawei – 24 месеца за устройството и за батерията, ако е вградена.
HTC – 24 месеца за устройството, 12 месеца за батерията, ако се маха. Ако не се маха – колкото е на устройството.
LG – 24 месеца за устройството, 6 месеца за батерията.
Какво да правим при проблем с батерията
Тук отново зависи от гаранционните условия на устройството. Някои производители предпочитат потребителят да се свърже директно с тях, докато други препращат към местния дилър или офис.
Всяка компания има различна политика. LG например обяснява, че тества батерията със специални инструменти. Ако резултатите не отговарят на спецификациите, то батерията се подменя гаранционно. Ако гаранционният срок е изтекъл, потребителят ще бъде уведомен за разходите
Потребителите на Android не разполагат с достъп до данните на телефона, които показват състоянието на батерията в детайли. Това може да стане само с подходящо оборудване, затова при съмнения за проблем с батерията трябва да се посети оторизиран сервиз.
Трябва да се има предвид, че дори и производителят да не предлага гаранция, то в някои държави търговецът е длъжен да предлага 24 месеца гаранция на устройството от датата на купуване. В такива ситуации потребител със смартфон с проблемна батерия пак трябва да може да намери решение през оторизирания от търговеца сервиз. Всепак е добра идея предварително да се прочетат внимателно гаранционните условия, за да няма неприятни изненади.
Още от Digital: Как да се уверите, че батерията на iPhone ви се зарежда правилно
Discussion about this post