Samsung се нуждаят от още време, за да се възстановят от проблемите с Galaxy Note 7. Финансовите щети не са единствената последица от дефектната батерия на устройството, тъй като това причини и спад в пазарния дял на корейския производител. Последните данни на анализатори от IDC разкриват, че през третото тримесечие на годината Samsung са продали на пазара 72.5 млн. смартфона. Това означава, че компанията има пазарен дял от 20%, което е с 2.4% по-малка стойност, в сравнение с предходната година, предаде AndroidHeadlines.
Любопитна подробност е, че за първи път трите водещи китайски производителя в индустрията са продали комбинирано повече смартфони от Samsung, които продължават да са лидери в глобалния пазар на смартфони. Huawei, Оppo и Vivo заедно са доставили 80.1 млн, устройства, което им гарантира пазарен дял от съответно 9.3%, 7% и 5.8%. Така те могат да се похвалят с пазарен дял от 22.1%. Трябва да отбележим също, че данни обхващат всички странни в световен мащаб, а не само местния китайски пазар.
Дали загубата на пазарен дял на Samsung се дължи изцяло на проблемите с Galaxy Note 7 е твърде рано да се каже. Основният извод от изследването на IDC е, че китайските производители постепенно стават по-влиятелни на европейския и американския пазар. Тук е момента да отбележим, че за третото тримесечие на годината Apple притежават дял от 12.5%, което е с почти 1% по-малко, в сравнение със същия период през миналата година.
Discussion about this post