Всеки знае, че не трябва да използва една и съща парола за всичко, защото не е безопасно. Създаването на силни, сложни пароли, а след това помненето им, обаче, не е лека задача. Честно казано, помненето на сложни и уникални пароли за десетки различни сайтове е почти невъзможно, особено когато изискванията за пароли звучат по-скоро като рецепта за отвара –голяма буква, число, символ и т.н.
Вижте осем любопитни факта за паролите
Наш безценен помощник в битката за сигурността на данните ни са мениджърите на пароли, смятат от Mashable. Ако използвате мениджър на пароли, всичко, което трябва да направите, е да запомните една главна парола, а всички останали ще се попълват автоматично, освен това получавате повече сигурност.
Нещата, които трябва да имате предвид при избора на мениджър на пароли:
– Искате ли паролите ви да се запомнят на вашия телефон и лаптоп? Ако е така, трябва да сте сигурни, че мениджърът на паролите позволява синхронизирането на няколко устройства.
– Паролите, които ще съхранявате само за лична употреба са или трябва да се споделят с група?
– Двуфакторното удостоверяване предпазва достъпа до личните ви данни, ако някой получи главната ви парола.
– Спешни контакти: Ако забравите главната си парола, трябва да сте сигурни, че не сте загубили всичко. Много мениджъри на пароли предлагат възможност за избор на контакти за спешни случаи. Тук можете да дадете доверен приятел, член на семейството или друг човек който да има достъп до главната ви парола в случай, че не можете да я предоставите.
Ето и някои от най-добрите мениджъри на пароли, за да получите представа какво предлага всеки план, така че да можете да намерите този, който отговаря на вашите нужди:
– Dashlane — $39.99/за година
Това е една от най-всеобхватните опции, но и една от най-скъпите. Но заради многобройните функции и изключителната простота може да се каже, че Dashlane си заслужава парите. Dashlane ви дава възможност да импортирате пароли от всеки сайт и също така ви позволява да импортирате пароли от други мениджъри на пароли. Dashlane може да генерира супер силни пароли за вас, а за допълнителна сигурност може да включите двуфакторното удостоверяване чрез Google Authenticator.
Premium версията предлага неограничено споделяне на пароли. Просто въведете имейл адреса на хората с които искате да споделяте и посочете какво им е разрешено да правят с паролата. Можете също така да настроите контакти за спешни случаи.
– Sticky Password — $29.99/за година
За онези, които са обсебени от киберсигурността, Sticky Password може да е най-добрият им залог. Услугата съхранява кодирано копие на данните ви в облака и единственият начин да стигнете до него е с вашата онлайн парола и главна парола. А за допълнителна сигурност можете да изберете и сигурна синхронизация без облака. Тук устройствата ви ще се синхронизират всеки път, когато се намират в една и съща Wi-Fi мрежа, а данните ви никога няма да напуснат устройствата ви. Може да изберете и двуфакторно удостоверяване.
Sticky Password Premium може да се инсталира на MacOS, iOS, Windows и Android устройства и автоматично синхронизира всички устройства, когато се въведе главната парола. Sticky Password Premium може да импортира и управлява маркери и пароли в обикновени интернет браузъри като Chrome, Firefox, Opera и т.н., както и да поддържа по-непопулярни браузъри като SeaMonkey. Sticky Password може да генерира силни пароли и също така поддържа пароли за приложения.
– Keeper Security & Digital Vault — $29.99/на година и $59.99/на година
Ето още една всеобхватна опция. Получавате широк набор от приложения – за MacOS, iOS, Windows, Windows Phone, Android, Kindle и Linux, както и разширения за браузърите Chrome, Firefox, Safari, Edge и Internet Explorer. Чрез функцията Zero Knowledge, единствено потребителят ще знае главната парола. Другите мениджъри на пароли имат функция за автоматично актуализиране на паролата, което позволява на компанията да узнае вашата главна парола. Въпреки това, когато е време да се актуализира, Keeper може да генерира нова парола за вас.
Keeper е не само място за съхраняване на пароли, но и място за съхранение на вашите лични документи, снимки и други файлове. Размерът на наличното място за съхранение на файлове зависи от избрания от вас абонамент, а Keeper предлага три: индивидуален план и бизнес план, както $ 29.99 на година, така и петгодишен план за $ 59.99 на година.
– Password Boss Premium v2.0 — $29.99/за година
Друг силен вариант за съхранение на вашите пароли е Password Boss Premium v2.0. Услугата ще ви предложи всичко, което бихте очаквали и искали от един добър мениджър на пароли. Password Boss Premium може да се синхронизира на всички устройства, като съхранява данните ви в облака, като използва криптиране на правителствено ниво (според уебсайта).
Освен паролите, Password Boss ще съхранява и важна информация като банкова сметка и информация за кредитна карта, лични данни, паспорти или застрахователна информация, както и лична информация като адреси, телефонни номера или случайни бележки, които искате да останат достъпни само за вас. Password Boss предлага възможност за споделяне на пароли между група от хора.
– LastPass Password Manager — $24/за година
LastPass Premium е надежден и бюджетно изгоден вариант за съхранение на вашите пароли. При това има няколко различни плана, предлагащи различни функции за споделяне, затова сигурно ще намерите нещо, което отговаря точно на нуждите ви. Приложението LastPass може да бъде инсталирано на MacOS, iOS, Windows и Android и може да работи с разширения за Chrome, Edge, Firefox, Internet Explorer и Opera.
Безплатната версия на LastPass също е впечатляваща. Тя е идеална за лично ползване на един човек и предлага повече от достатъчно за безплатен мениджър на пароли, включително синхронизиране на няколко устройства (истинска рядкост за безплатна версия), двуфакторно удостоверяване, единичен вход и авариен достъп.
– Zoho Vault — $12/за година
Ако търсите единствено мениджър на пароли, който няма нищо излишно и натоварващо, то Zoho Standard е страхотен избор за вас. Поддържа толкова пароли, колкото искате, получавате достъп до тях от всяко устройство с разширението Zoho, поддържа двуфакторно удостоверяване и възможност за споделяне с други хора – всичко това само за $ 1 всеки месец. Стандартният план дори ще ви уведоми кога е време да промените паролата си и да създадете нова.
Ако обаче използвате Zoho за бизнес и имате екип по-голям от пет души, ще трябва да преминете към професионалния план за $ 4 всеки месец. Zoho не импортира пароли от браузърите като другите услуги, споменати по-горе, но след като бъдат въведени ръчно веднъж, автоматично се изпълняват стъпките.
Още от Digital: 4 безплатни мениджъри на пароли
Discussion about this post