Ако сте достатъчно честни пред себе си, ще си признаете, че социалните мрежи понякога ни объркват. С толкова много промени в интернет и сайтове, които постоянно предлагат ресурси и опции за свързване и споделяне, не е чудно, че много собственици на малък бизнес се чувстват като че ли са в потъващ кораб.
Всички вече са осъзнали, че социалните медии могат да бъдат мощен маркетингов инструмент. Но и мнозина са стигнали от опит до извода, че ако се използват по грешен начин социалните мрежи, те могат да имат отрицателно въздействие върху бизнеса.
Според специалистите, всеки, който допуска грешки в социалните медии може да плати за това с репутацията си и бъдещите си клиенти. Затова е важно да знаете как да създадете положително впечатление за вашия бизнес и продуктите си в популярни сайтове, като Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ и да избегнете потенциалните скъпоструващи ви социални медийни гафове.
От CIO ни предлагат списък с най-разпространените грешки в социалните медии, които фирмите допускат.
1. Не изграждат взаимоотношения
Малките компании не публикуват редовно и не се ангажират с другите. Също така, те не използват възможността да се рекламират в Facebook и LinkedIn. Освен това те трябва да си дадат време, през което да изградят взаимоотношения с хората.
2. Нямат план, нито стратегия
Най-голямата грешка на компаниите е, че те нямат ясна стратегия за това защо трябва да използват социалните медии и какво искат да постигнат.
3. Говорят твърде много и не слушат достатъчно
Правилото е „Говорете по-малко и слушайте повече“, а не обратното. Социалните медии са мястото където хората се срещат виртуално, но и в интернет важат същите правила за общуване както и в реалния свят.
4. Показват невъздържаност
Много голяма грешка е компаниите да влизат в спорове и доказване по недоброжелателен начин колко са добри и как превъзхождат конкурентите си. Никога не си позволявайте да ползвате пренебрежителен и неподходящ език.
5. Имат нереалистични очаквания
Единственият начин да постигате добри резултати в социалните медии е като работите усърдно и давате всичко от себе си. И въпреки всичко обаче трябва да сте реалисти.
6. Игнорират клиентите си
Използването на социалните профили само за рекламни цели и пълното игнориране на хората е голяма грешка. Вслушвайте се в това какво ви казват клиентите ви и какво искат от вас и отговаряйте на всичките им въпроси.
7. Размиване на границите между личен и професионален план
Много малки компании правят тази грешка и губят доверието на хората.
8. Очакват социалните медии да свършат цялата работа
Не може просто да взривите света с вашите идеи, продукти и услуги и след това да се отпуснете и да чакате някакво чудо да се случи. Това е нереалистично. Трябва да сте усърдни и постоянни в действията си.
9. Прибягват към социалните медии, само защото всички останали го правят
Човек не отваря нов магазин и не започва бизнес без сериозно планиране, набелязани цели, организация и мисъл. И все пак, много малки предприятия (особено едноличните търговци) се регистрират в Twitter и другите социални медии, просто защото и другите правят така. Ако се отнасяте небрежно към задълженията си, ще получавате небрежно отношение към вас.
Discussion about this post