Екип съставен от специалисти работещи в Тойота и университетски изследователи създаде нов вид батерия, която е по-компактна от литиево-йонната батерия, има по-добра енергийна плътност, зарежда се много по-бързо и е по-безопасна. Според ArsTechnica, екипът е успял да създаде тази „перфектна батерия” след вземане на следното решение: да се премахне течният електролит.
Повечето литиево-йонни батерии използват точно течен електролит – той позволява на йоните да се движат свободно между двата електрода на батерията. Правени са многобройни опити този често изтичащ електролит да бъде заменен с друг в твърдо състояние, но никой от тях досега не се е увенчал с достатъчно голям успех, за да предложи алтернатива на традиционната батерия. Е, екипът на Toyota е достигнал до извода, че течният електролит все пак може да бъде заменен с твърд – единственото условие е твърдият електролит да има кристална структура, за да може да подреди литиевите йони в редица, тоест да създаде нещо като канал, по който да се движат тези йони.
Още от DIgital: Google, Microsoft, Yahoo и LinkedIn разработват по-сигурна имейл технология
Екипът е открил два подходящи материала (с доста сложните формули Li9.54Si1.74P1.44S11.7Cl0.3 и Li9.6P3S12), които са два пъти по-проводими от който и да е твърд електролит тестван досега. Освен това, материалите позволяват на батериите да функционират в температурен диапазон от -30 до 100 градуса по Целзий, както и да извършват един пълен цикъл на зареждане и разтоварване за по-малко от седем минути. Преди технологията да може да бъде използвана, обаче, трябва да се открият подходящи материали и за двата електрода на батерията – този етап от изследването все още е в тестова фаза.
Discussion about this post