Очилата с виртуална реалност стават все по-популярни с всяка изминала година и тази тенденция ще продължи с пълна сила до края на десетилетието. Големият интерес на потребителите към тази технология постепенно превръща джаджите с добавенa реалност в по-атрактивен избор на пазара. Анализатори от IDC прогнозират, че продажбите на VR и AR очила ще регистрират приблизително 100 млн. продажби до 2021г. За сравнение през миналата година в световен мащаб бяха продадени само 10 млн. броя.
Двете технологии ще променят не само начина, по който се забавляваме и консумираме съдържание, но и ще ликвидират много работни места до края на десетилетието. Най-популярни ще продължат да бъдат VR очилата, в чиято предна част се поставят смартфони, за да функционират, предаде CNet. През следващите 18 месеца ни очаква премиерата на много нови устройства на водещите производители в тази пазарна ниша. Тези модели не само ще популяризират VR и АR джаджите, но и ще ги направят по-евтини.
Тук е момента да отбележим, че на устройствата с добавена реалност им е необходимо повече време, за да станат достатъчно популярни. Причината за това е, че AR елементите се проектират върху реални физически обекти, което е по-трудно постижимо като ефект. В следващите години над 80% от джаджите с добавена реалност ще се използват в специализирани сектори, а не от обикновените потребители. По всичко личи, обаче, че тези две технологии ще променят изцяло индустрията.
Вижте каква е разликата между добавената и виртуалната реалност
Discussion about this post