Всички знаем, че Google Docs е страхотен пакет от програми, но мнозина потребители биха искали да научат някой трик за по-ефективна работа с тази услуга. Има много облачни услуги, които потребителите могат да ползват, но Google Drive доминира над всички тях и има причина това да е така.
Въпреки това, много потребители не са наясно с всички предимства на услугата. Например, като потребител на Google Docs, знаете ли, че зад перфектния дизайн се крие богатство от мощни функции за текстообработка?
Ако отделяте прекалено много време за форматирането на някой абзац или вмъкването на линк в документите си, не пропускайте съветите на PCWorld за това как да се възползвате по-ефективно от облачната услуга на Google.
От медията предлагат на вниманието ни 5 трика за по-ефективна работа в Google Docs. Ето кои са те:
1. Използвайте клавишни комбинации
Най-добрият начин да ускорите времето на редактиране на вашите документи е като използвате кратки пътища. Google Docs предлага много повече отколкото можете да запомните, за всичко от форматиране до навигация. Това обаче е чудесно, защото можете да получите достъп до всички тях от менюто Help и не е нужно да ги помните. Те са категоризирани по операционната система (Windows, Mac, Chrome OS, Android и iOS) за лесна справка, в зависимост от това кое устройство използвате.
Можете дори да използвате пряк път за да стигнете до тях: от вашия документ, натиснете Ctrl + / на компютъра или натиснете ⌘ + / на Mac, за да изведете поле за търсене на всички бързи клавишни комбинации в Google Docs.
2. Търсене на менютата
Използването на лентата с инструменти всеки път когато трябва да форматирате абзац или да промените шрифта отнема много време. По-добра възможност имате като кликнете Help, ще видите поле за търсене в горната част на падащото меню. От тук можете да намерите всички менюта в лентата с инструменти на Google Docs, като напишете заявката си.
3. Персонализирайте речника
Вместо да приемате всеки път подчертаните с червено думи в Google Doc всеки път, когато погрешно е хваното някое собствено име, технически термин, или съкращение, вкарайте тези често използваните думи в речника.
За целта отидете в Тools > Personal dictionary и въведете толкова думи, колкото искате. А ако предпочитате да обновите своя речник в движение, просто кликнете върху ‘Add to Personal Dictionary’ когато Google Docs маркира с флаг дума.
4. Добавете линкове към вашия документ
Уеб линковете са от съществено значение в повечето документи днес, но процесът на отваряне на нов таб на браузъра, намирането на уеб страницата и копирането и поставянето на линка отнема много време, особено ако трябва да го правите отново и отново. Google Docs използва мощта на Google Search, така че можете да намерите линковете които ви трябва без да излизате от страницата. Отидете на ‘Insert > Link’ или кликнете с десния бутон на страницата и изберете Link, за да се отвори прозорец с две полета. В долното поле въведете вашите условия за търсене, то работи като полето на Google за търсене, после изберете вашия линк от резултатите. След това въведете текста, който искате да стане хипервръзка в горното поле и кликнете върху ‘Apply’.
5. Оразмерете вашето работно пространство
Когато работите на лаптоп или друг малък екран, вие се примирявате с по-малкото пространство на екрана и превъртате повече нагоре и надолу по страницата. Може обаче да подобрите нещата като активирате режима ‘Compact’. За целта натиснете ‘Ctrl+Shift-F’. Така ще скриете заглавието на документа и лентите с менюта, за да получите по-широко пространство в горната част на вашия документ. Използвайте същата клавишните комбинации, за да изключите режима ‘Compact’.
Discussion about this post