Няма да е пресилено ако кажем, че целият ни живот е в нашите компютри, таблети, смартфони, както и всичко друго, което е свързано с интернет. Дори служебните ни задължения са някак примесени с личния ни живот.
Всичко това води до все по-голяма „обремененост“ на устройствата с повече и повече файлове. Има стари проекти, които се застъпват с нови или музика, която копираме и на другите си устройства, докато постепенно стигнем до ситуация, в която вместо да направят живота ни по-лесен, технологиите го усложнява по свой си начин.
За целта се налага да се научим да живеем организирано и в цифровия свят. В противен случай, онова, което е трябвало да направи живота ни по-лесен всъщност ще го затрудни по неочакван за нас начин. От PC World ни предлагат няколко полезни съвета и трика, с които ще можете да поставите своя цифров свят в ред и ще улесните живота си.
1. Организирайте вашите библиотеки по съдържание, а не по вид
Работите по сложен доклад? Имате електронни таблици, документи, снимки и така нататък? Не си мислете, че снимките трябва да са в една папка, таблиците в друга, а документите в трета. Дръжте всички файлове отнасящи се до даден проект в една папка. Още по-добре е да сложите две папки в „My Documents“ – например, „Work“ и „Home“. По този начин няма да смесвате например, личните си снимки с тези, които ще ползвате в презентациите си.
2. Дръжте файловете си винаги на лесно достъпно място
Вашият шеф иска снимките от последния ви доклад , но не сте пред компютъра си? Или пък роднина се нуждае от снимка за училищен проект? Вие имате смартфон, а дъщеря ви – таблет? За щастие, в този случай е много лесно да организирате всички ваши важни файлове да са достъпни от почти всяко устройство. Някои облачни услуги ще направят това за вас, като например Google Drive или Dropbox. Друг вариант е да създадете мрежа за съхранение на данни (NAS ) в дома си. Така ще пазите всички ваши файлове на сигурно и лесно достъпно място. NAS производители като QNAP предоставят iOS и Android приложения за достъп до вашите файлове чрез вашия смартфон. И ако не сте у дома, услуга, като myQNAPcloud може да направи вашите файлове достъпни от всяко място с интернет достъп.
3. Използвайте етикети, за да организирате и да намирате вашите снимки по-лесно
Малко старание от ваша страна докато качвате снимките си може да ви се отплати и спести време всеки път, когато трябва да търсите някоя конкретна ваша снимка. Може би търсите всички снимки на дъщеря си, или само тези с нея и нейното куче? Или дори всички снимки на дъщеря ви и кучето направени на плажа ? Докато премествате снимките си от вашия фотоапарат или телефон към компютъра ще ви отнеме няколко минути, за да поставите етикети към снимките си. Това става лесно с фото инструменти като Picasa или QNAP Photo Station. Някои дори разпознават лица за автоматизиране на скучната работа.
4. Пренасочете медийното си съдържание към телевизора си
Медийните файлове, които са на вашия хард диск може да се разглеждат, слушат или стартират на вашия HDTV чрез Digital Living Network Alliance (DLNA) стандарт. A услуги като QNAP HD Station ви дават достъп до холивудски филми, Chrome Web сърфиране и видеоклипове от YouTube на вашия HDTV и дори ви позволяват да използвате вашия смартфон като дистанционно управление.
5. Не забравяйте да правите архив на файловете си
Всеки документ, електронни таблици, снимки или видео клип на вашия твърд диск може да изчезнат ако дискът се повреди. Ето защо имате нужда от редовно архивиране на вашите файлове към външен или мрежов диск. Това трябва да се прави всеки ден за всеки отделен компютър във вашето домакинство.
Discussion about this post