Facebook е най-голямата социална платформа в интернет и уеб сайт, който генерира впечатляващ трафик, тъй като всеки ден стотици милиони потребители по цял свят го използват, за да комуникират с любимите си хора. Не е тайна за никого, че рекламите имат ключово значение за бизнес модела на компанията и са основния източник на приходи за нея и постоянно търси начини как да увеличава своята печалба от онлайн маркетинг. Успоредно с новите рекламни формати, които интегрира в социалната мрежа тя разработва всевъзможни инструменти, с които да се възползва максимално от огромното количество съдържание, което качваме в профилите си.
Професор по масова комуникация в University of South Florida с името Кели Бърнс направи интересно проучване и сега разкри, че всъщност компанията подслушва разговорите на потребителите, за да използва данните от тях за рекламни цели, предаде AndroidHeadlines. Официалното мобилно приложение на компанията така взема под внимание не само информацията от смартфона ви, но и използва микрофона и слушайки разговорите Facebook се опитват да таргетира по най-ефективен начин рекламите към своите потребители. Още по-любопитното е, че според Бърнс това не се случва произволно, като тя го прави постоянно, което определено е доста неприятно и поставя редица въпроси свързани с поверителността на личните ни данни.
Нейното изследване е провокирано от интересна случка, в която тя дискутира определена тема, когато смартфона ѝ e наблизо, а след това, когато се логва в своя профил забелязва, че рекламите, които вижда във Facebook са свързани именно с тази тема. Наскоро от компанията дори потвърдиха, че слушат разговорите на своите потребители, но не използват тази информация, за да я споделят със своите рекламни партньори, което прави ситуацията още по-любопитна. Все пак има как да се справите с тази ситуация, а именно да влезете в менюто с настройки на своя смартфон и да забраните на Facebook приложението да събира информация от микрофона.
Discussion about this post