Обикновено, когато на пазара излезе нов продукт, компаниите оставят на медиите да изградят мнение, и рядко коментират конкуренцията. Но имайки предвид разгорещилото се напоследък интернет пространство, нещата се променят. По-малко от час след като Google обяви пускането в действие на Buzz, партньорите Microsoft и Yahoo веднага направиха хапливи коментари по отношение на новата функция. Коментара от Редмънд е че „хората нямат нужда от още една социална мрежа, те искат удобно събиране“ на информацията. Yahoo отиде малко по-далеч, с съобщение в официалния си Twitter.
Ако трябва да сме откровени обаче, и двете компании не са много успешни в собствените си опити с интеграцията на социалните мрежи. Yahoo Buzz наистина съществува от доста време, но популярността му е доста малка и дори самите те дадоха сигнал през Декември, че възнамеряват да разширят възможностите си по-скоро чрез Facebook Connect.
Microsoft предлага интеграция в Hotmail на съответните мрежи подържани от Buzz, но има по-малка потребителска база, а и в сметките им липсва едно уравнение.
Buzz предлага интеграция с вече съществуващите продукти на Google, като например Maps, без необходимостта потребителите да се пререгистрират. Иначе казано търсачката добави автоматично 176 милиона потребителя към новата си социална услуга, което не е лош старт. Да се надяваме че ще се представи по-добре от другият им опит Orkut, който е популярен единствено в Бразилия.
Discussion about this post