Водещите производители вече започнаха да заменят класическите хардуерни бутони с дисплеи, които заемат цялата предна част на смартфоните. По този начин се предоставя повече пространство за мултимедийни файлове, приложения и игри. Всички тези процеси вече накараха компаниите да започнат да тестват сензори за отпечатък, който се вграждат в самите дисплеи. Пазарни наблюдатели от Sigmaintell прогнозират, че до края на настоящата година ще бъдат продадени повече от 42 млн. смартфона, които поддържат тази функционалност в световен мащаб.
Едва ли е изненадващо, че преобладаващата част от ези сензори ще са оптичните модели. Все пак се очаква тази ситуация да се промени драстично през следващата година, когато ни очаква масовото навлизане на смартфони с ултразвукови сензори за отпечатък. Тези компоненти ще се утвърдят като стандарт в устройствата от средния и високи ценови клас. Анализаторите смятат, че през 2019г. на пазара ще бъдат продадени над 100 млн. смартфона, които имат подобни модули. Това е с 2.5 пъти повече, спрямо 2018г., предаде Digitimes.
Новото поколение смартфони с сензори в екрана ще допринесат за увеличение на продажбите на ОLED дисплеите, които са задължителни за интеграцията на тези модули. Всички китайски производители, сред които и Huawei проявяват интерес към тази иновация. Конкуренцията между тях ще намали цената на бъдещите устройства и ще ги направи по-достъпни за потребителите. Така сензорите за отпечатък в дисплея ще се превърнат в следващата голяма иновация в мобилната индустрия.
Discussion about this post