Пътуването със самолет е в период на големи промени. Понастоящем авиокомпаниите и производителите на самолети работят върху много иновации, които могат да променят изцяло полетите през следващите няколко десетилетия.
От Business Insider виждат 6 начина, по които може да се промени летенето със самолет в бъдеще.
1. Електрическо задвижване
През 2014 година, Airbus показа своя изцяло електрически самолет E-Fan. Енергията за задвижването му идва от 120 литиево-полимерни батерии, а максималната скорост е 250 км/ч. Чрез E-Fan, Airbus иска да покаже на обществеността възможностите на електрическата авиация. През 2015 година E-Fan се превърна в първият електрически самолет с два двигатела, който преминава през Ламанша. През следващите години Airbus развиваше и подобряваше прототипа.
Компанията Airbus обаче не е сама в това начинание. През месец април Boeing и JetBlue инвестираха в пускането на електрическия самолет Zunum и обещаха до 2022 година самолета да влезе в експлоатация.
2. Хиперзвуково пътуване
Електрическите самолети могат да осигурят спокойно и екологично въздушно пътуване, а хиперзвуковите полети – бързо стигане до вашата цел. През 2015 година, Airbus патентова свръхзвуков самолет, който може да достигне 4,5 пъти скоростта на звука. Проектът, патентован от Airbus, показва въздухоплавателно средство, задвижвано от комбинация от турбореактивен двигател, рамджет и ракетен двигател.
По-рано тази година изпълнителният директор на Boeing, Денис Мюленбург заяви пред CNBC, че очаква през следващото десетилетие или две, хиперзвуковите търговски полети да бъдат реалност. Въпреки че пътниците вероятно ще трябва да плащат премия за услугата, добре е да имаме възможност да пътуваме от Ню Йорк до Шанхай за по-малко от два часа.
3. Биогорива
Съвременните реактивни двигатели, независимо от тяхната ефективност, все още работят с керосин. Но един ден керосинът може да бъде заменен с биогорива. Въпреки че не е толкова революционно, колкото електрическото задвижване, биогоривата представляват стъпка в правилната посока за намаляване на парниковите емисии.
Авиокомпании като United, KLM и Singapore вече използват биогорива. В момента има разнообразие от биогорива, на базата на всичко – от рециклирани растителни масла до растителен етанол. Virgin Atlantic дори работи с китайска фирма за разработване на биогориво от отпадъчни газове, улавяни от стоманолеярни. Въпреки това ниските цени на петрола в момента правят биогоривата неикономични за търговските авиокомпании.
4. Безпилотни полети
Вече има самоуправляващи се автомобили, защо да няма и безпилотни полети? В момента се тестват безпилотни полети на къси разстояния в Дубай и Обединени арабски емирства. Boeing пък купи компанията Aurora Flight Sciences, специализирана в проектирането на безпилотни самолети.
За авиокомпаниите, заместването на пилотите с технологии би могло да доведе до значителни икономии. Според доклад на UBS, индустрията може да спести 30 милиарда долара.
5. Биометрични данни
През последното десетилетие процесът на регистрация премина от хартиени разпечатки до QR кодове, базирани на приложенията. Но в близко бъдеще всичко, от което се нуждаем ще е просто да се появим на летището. Това е така, защото следващата стъпка в регистрацията са биометричните данни.
Тази година JetBlue обяви, че работи върху усъвършенстването на технологията за разпознаване на лица, която ще се използва вместо хартиени или електронни документи. Всички пътници ще трябва да застават пред камерата за да им се направо снимка. Тази снимка ще се съпоставя с базата данни. В същото време Delta Air Lines експериментира с технология за разпознаване на лица за своята автоматизирана багажна система.
6. Забавление
JetBlue предлага на своите пътници безплатен високоскоростен интернет, докато Delta им предлага безплатни текстови съобщения по време на полет на борда на самолета. Авиокомпании като American, Delta, Southwest и United пък предлагат безжичен стрийминг.
Вижте как да намираме евтини самолетни билети от смартфона
Discussion about this post