Аpple и Google отново оглавиха престижната класация на Interbrand, в която попадат най-скъпите брандове в глобален мащаб, като през тази година в челната десетка има изключително силно присъствие на компании, опериращи в технологичния сектор. Данните показват, че в момента те се оценяват на съответно $170 млрд. и $120, като увеличението на тази стойност на годишна база е респективно 43% и 12%, което е достатъчно, за да заемат те първите две места. По този начин технологичните гиганти успяват за трета поредна година да изпреварят Coca Cola, която заемат третата позиция в Best Global Brands 2015, информира TheVerge.
Аmazon и Facebook също могат да се похвалят с осезаемо увеличение в стойностите на своите брандове през последната година, като ръста при тях е съответно 29% и 54%, което ги позиционира на 10-то и 23-то място. Microsoft са успели да изпреварят в последните 12 месеца IBM и така да заемат четвъртото място, благодарение на 11% увеличение на своя бранд за този период. Samsung е другият голям технологичен гигант в първите 10, който вече е на седма позиция въпреки недостатъчно високи продажби на своите смартфони и таблети в последните тримесечия.
В класацията за първи път попада Lenovo, което е втория китайския бранд в нея след Huawei, а любопитното е, че в нея място не успяват да намерят Nokia и Nintendo. Tрябва да отбележим също, че другите компании, които допълват първите десет са Toyota, General Electric и McDonalds, докато PayPal са на незавидната 97-ма позиция. За нас потребителите ще е интересно да проследим как ще се промени баланса на силите през следващата година и дали Apple и Google могат да продължат да заемат челнит позиции в Best Global Brands класацията на Interbrand.
Discussion about this post