iPad е впечатляващ продукт, който привлича потребителите, търсещи по-големи тъчскрийн екрани. Това е поредната категория създадена от Apple, която компанията продължава да доминира. Последните поколения на iPad се отличават с ултратънки размери, поддържат стилуси и предлагат широкия набор от функции в софтуера за таблети на Apple.
Технологичният гигант се фокусира основно върху iPad за генериране на приходи от мобилната индустрия. Доминацията на Apple при таблетите продължава повече от 12 години. Компанията неочаквано наруши традиция въведена още с първата версия на iPad (2010г.), а именно да не представи нова версия на устройството.
Актуалната генерация включва 10.9-инчовия iPad от октомври 2022г. Няколко месеца преди това бе премиерата на iPad Air 5 (2022) с по-бърза поддръжка на 5G и обновена камера. Анализаторите очаквахме да видим нови таблети с бранда iPad през изминалата година, но това не се случи.
Така за първи път от дванадесет години Apple не приковава вниманието с актуализирани модели от серията, съобщава MacRumors. Въпреки, че причината не е потвърдена официално вероятно е свързана със слабия потребителски интерес към таблетите. Компанията пренасочва ресурси към други продукти категории и ще се фокусира към ъпгрейдите на iPad планирани за 2024г.
Няма да е изненадващо, ако Apple представят нови версии на бюджетния iPad, iPad mini, iPad Air и iPad Pro с важни хардуерни ъпгрейди през следващата година.