Изглежда, че персонализирането на съдържанието, което ще достига до вас в интернет, е модата сред новостартиращите компании. Група бивши висши служители в MySpace представиха своята нова компания Gravity, предаде VentureBeat. Нейната цел – персонализиране на интернет.
Лидер на Gravity е Амит Капър, който обяви, че новата компания ще се впусне директно в най-новата вълна в развитието на интернет. Той даде за пример Pandora, които предлагат на потребителите песни, на базата на данните, които имат за тях. Grativty ще прави същото, но за целия интернет. За целта компанията е изградила свой езиков модел, който за момента съдържа 100 млн. фрази и ще се увеличава. Той показва как различните интереси на потребителите си подхождат.
Освен това базата данни прави разлика и в специфични термини за даден спорт например. Така тя няма да предлага декоративни ъгли за стая на футболен фен, търсещ невероятния гол от корнер от вчерашния мач. Gravity ще може да изгражда персонални профили за интересите на всеки потребител посредством неговите акаунти в социални мрежи, Foursquare, Twitter и други сайтове.
Gravity представи няколко малки продукта, които да демонстрират идеите на компанията. Капър обаче подчерта, че дългосрочните цели включват превръщането на Gravity в услуга за интернет сайтове. Например посещавате любимия си сайт, натискате бутона „персонализирай“ и за миг той се пренарежда и изобразява само това, което ви интересува.
Discussion about this post