Социалните мрежи осигуряват достъп до най-актуалната информация за стотици милиони потребители. Само няколко кликвания са нужни да научим какво се случва около нас и да откриваме атрактивно, релевантно съдържание. Facebook е най-популярната услуга в тази категория, която предлага и впечатляващи възможности за комуникация и монетизиране на трафика от реклами.
Компанията също така е собственик на WhatsApp и Instagram, които заедно с Messenger са най-мащабната платформа за общуване в интернет. През последните седмици се появиха данни, че Meta търсят нови начини как да увеличат своите приходи. Една от най-обсъжданите концепции е въвеждането на премиум абонамент.
Платените версии на приложенията са основно средство за монетизиране са увеличаващ се брой услуги, особено в сферата на забавлението и стрийминга на съдържание. Според доклад на TheWallStreetJournal премиум версията на Facebook и Instagram може да струва около €16 от десктопите.
Срещу тази сума ще спрете таргетираните реклами, като новата инициатива е свързана и с натиска на европейските регулатори. Taка Fаcebook и Instagram ще останат безплатни, ако се съгласите да виждате реклами в ЕС. За да ги премахнете ще трябва да платите около €10 месечно от компютъра за един профил и допълнително €6 за всеки друг.
От мобилните устройства сумата ще се увеличи до €13, заради таксите в Google Play и App Store. Все още няма яснота кога премиум плановете ще станат официални в държавите-членки от ЕС.