Социалните мрежи и новостите около тях са едни от най-популярните теми дискутирани в технологични сайтове и издания. Най-новата такава тема определено са геолокационните услуги. Но дали тяхната популярност не е просто спекулация. От Mashable.com предоставиха графика, която показва колко малък е броят на потребителите на социални мрежи спрямо общия брой абонати на мобилни оператори.
500-те милиона потребители на Facebook, например, са около 10 пъти по-малко от 4,6-те милиарда собственици на мобилни телефони. Това означава, че огромна част от тези абонати изобщо няма да използват геолокационни услуги. И нещата не стоят само така при най-голямата от социалните мрежи. Дори собствениците на електронна поща не могат да се сравняват с всичките мобилни абонати взети заедно – според изследването това са едва 800млн. души.
В графиката публикувана на сайта може да се види каква част от потребителите на социални мрежи ги използват през мобилните си апарати – това е именно участъкът, в който двата кръга се сливат. Видно е, че това е съвсем малка част. Като процент (а не като брой) изглежда най-много хора ползват Twitter – участъкът, където двата кръга се съединяват съставлява повече от половината потребители на тази социална мрежа. Разбира се има и такива социални мрежи, които се използват изцяло през мобилни устройства, но техните потребители все още са доста малко на брой – такива са Gowalia, BrightKite, Foursquare, Google Latitude и Loopt 4. Гледайки огромния оранжев кръг, съставляващ общия брой мобилни абонати, не можем да не се запитаме – защо всъщност геолокационните услуги са толкова важни?
Discussion about this post