Изследванията показват, че видео игри предлагат по-ефективен метод за определяне на това кои кандидати да бъдат наети в сравнение с традиционните тестове. Според изследователите Франк Л. Шмид от Университета на Айова и Джон Д. Хънтър от Мичиганския държавен университет, ‘работните проби’ и общите тестове за умствените способности на човек са почти два пъти по-ефективни, отколкото други проверки при наемане на работа.
Сега, авангардни организации се опитват да съчетаят тези две техники в игрови симулации, които изискват от кандидатите да демонстрират необходимите умения и начините, с които биха опитали да се справят със специфичните за работата им проблеми. Естествено, кандидатите с най-високи оценки от игрите са най-вероятните кандидати, които ще бъдат наети.
Играта може да симулира различни работни места с цел обучение или набиране на кадри. Най-лесни за симулация са работните места за служителите в кол център, банкови касиери и автомобилни техници. По-сложните игри симулират ‘soft skills’ (уменията за работа с хора), които са необходими на управители или на търговците на мобилни телефони, автомобили, и така нататък. Тези игри показват как да се установи връзка, как да се разясни техническа информация, или как да се дискутират потенциално неудобните теми като конфликта между работници и служители.
Въпреки това, колкото и да изглежда прогресивна тази идея, съществуват препятствия. От една страна, много компании се колебаят да приемат HR игри, считайки игрите за несериозни и за загуба на време. Основният проблем всъщност се оказва предразсъдъкът, че подобни игри не са подходящи на работното място. От друга страна, много компании все още живеят в миналото със ‘забрани за игри на работното място’. По тази причина, служителите над 40 години обикновено могат трудно да бъдат научени на игрови симулации.
От друга страна, възможен е вариант, в който по-възрастните кандидати за работа може да бъдат смутени от една игра-симулация, тъй като повечето може и да не знаят какво да правят с бутоните, или как да се придвижват в интерфейса. Ето как квалифицирани лица с подходящ опит може да се окажат пренебрегнати.
Въпреки това, надеждите са за положително развитие в тази насока, тъй като добре проектираните игри задържат качествените служители чрез осигуряване на кандидатите с точна визуализация на работните дейности. По-доброто разбиране определя реалистични очаквания и може да намали краткосрочното текучество наполовина. Не на последно място, играта може да създаде впечатлението за една компания, че е прогресивно, желателно и забавно място за работа, особено за младите хора.
Discussion about this post