Повлияни от кризата, компаниите намаляват разходите си за недвижими имоти. Постоянно нараства броят на фирмите, които предоставят на служителите си Blackberry устройства и преносими компютри, за да намалят времето им прекарано в офисите, като начин да съкращават разходите си. Регус Груп, водещ световен доставчик на новаторски решения за работното място, съобщава за увеличаване броя на договорите за виртуални офиси, дължаща се именно на тази корпоративна тенденция.
„В тези трудни икономически времена работодателите се възползват от гъвкави решения по отношение на работните места като част от тяхната бизнес стратегия”, казва изпълнителният директор на Регус Груп Марк Диксън. „Компаниите са създали нова група мобилни служители, на които не им е необходим целодневен офис, а професионална обстановка и които са на разположение за изпълнение на определени задачи. Нашата програма “Виртуален офис” е идеалното решение за такъв тип служители и е много популярна сред фирмите, желаещи да намалят разноските си за офисно пространство.”
Постигане на баланс между дома и офиса
За да развият тази практика, работодателите помагат на служителите си да подготвят офиси в домовете си. Те им осигуряват виртуални пространства, които да използват вместо да пътуват до централния офис. В резултат, компаниите успяват да намалят разходите си за скъпо работно пространство, а служителите спестяват значително от пътуване до офиса и от друга страна – повишават своята продуктивност.
GBB Group е холандска консултантска фирма, базирана в центъра на Регус Амстердам. Служителите на компанията работят дистанционно, но им е необходима централна локация, където да се срещат с клиенти. За тази цел GBB използва услугите на Регус “Виртуален Офис”, за да разполага с реален бизнес адрес и да се възползва от административен персонал, без да са необходими разходи за назначаване и управление на асистент на пълно работно време.
Ричард Гилебаард, Директор на GBB Group, обяснява: „Нашите служители често работят от своя дом или дистанционно. Поддържането на традиционен офис би наложило по-високи разходи и за клиентите ни. Затова избрахме Регус “Виртуален Офис”. Регус систематизира пощата и я препраща на консултантите ни. По същия начин те управляват и телефонните разговори и ги прехвърлят директно към подходящите служители. Използването на услугите на Регус е страхотно преимущество за нас, тъй като ни позволява да намалим инвестициите си в недвижими имоти”.
Като допълнение към основната, но все пак необходима офис техника като факс и копирни машини, потребителите на Регус „Виртуален Офис” имат достъп до еднодневни офиси, зали за срещи, бизнес салони и студия за конферентна видеовръзка. Също така, те имат възможност да бъдат в контакт с други професионалисти в една истинска бизнес среда, която елиминира чувството на изолация, докато се пригодят към новия стил на работа.
Изчисленията на Регус показват, че компаниите могат да спестят до 60-80% от разходите си за недвижими имоти чрез въвеждане на стратегии за гъвкаво работно място. Виртуалните офиси играят значителна роля по отношение на това как фирмите задоволяват нуждите на служителите си. Като резултат, Регус докладва за тенденция за увеличаване на търсенето на услугата всеки месец.
Виртуално присъствие. Бизнесът тества нови пазари с минимален риск
Виртуалните офиси са в полза на компаниите, които се опитват да намалят разходите по недвижимите имоти. Едновременно с това, те са изключително подхящи за бизнеси, които имат за цел да тестват нови пазари, без да се правят допълнителни разходи или да се поемат рискове.
Бързоразвиващата се шведска компания Bluefish Parmaceutical AB използва Регус «Виртуален офис», за да проучва нови бизнес възможности. „Виртуалният Офис ни позволява да разширяваме дейността си на още пазари в Европа като Франция, Испания, Унгария, Полша, Португалия, Румъния и Ирландия, в допълнение на този, който вече имаме в Австрия „, заяви Олоф Норд, Главен финансов директор на Bluefish Parmaceutical AB. „Благодарение на решенията, който Регус «Виртуален офис» ни предлага, ние развиваме дейността си на още няколко нови места, без да се налага да губим време за проучване на различни обекти и без да предприемаме инвестиционни рискове. Освен това, Регус ни предлага стратегически подбрани адреси, на най-подходящите места за офиси, на всички пазари.»
Изпълнителният директор на Регус Груп Марк Диксън коментира още: „След разходите за заплати, недвижимите имоти са вторият по големина разход за една компания. Във все повече случаи разходите за недвижимите имоти намаляват за фирмите, които приемат гъвкави принципи на работа. Спестеният капитал може да бъде пренасочен обратно към бизнеса.”
Discussion about this post