Едва ли новината, че все повече млади хора отбягват телевизията, радиото и вестниците за сметка на глобалната мрежа, ще изненада шефовете на големите медийни компании. Според изследване на независимия медиен регулаторен орган Ofcom през миналата година средностатистическият британец на възраст между 16 и 24 години е прекарвал дневно с един час по-малко време пред телевизора от по-възрастните зрители. Най-много аудитория са загубили петте основни аналогови телевизии за сметка на цифровите. Младежите прекарват в интернет средно с по 21 минути повече време, правят по седем повече мобилни обаждания и изпращат 42 повече СМС-а в сравнение с възрастните. Достъпът до широколентов интернет е по-разпространен сред младите хора. Сайтовете за запознанства и общуване като MySpace и Bebo се използват от над 70 на сто от младите потребители на интернет в сравнение с 41 на сто от потребителите в зряла възраст. Повечето от младежите свалят файлове и програми на мобилните си телефони или устройства за слушане на музика. За 27 процента от младежите използването на интернет означава по-малко четене на вестници – тенденция, която се доказва от по-ниските тиражи на печатните издания.
Discussion about this post