Вижте още видео ревюто на на BMW i3 – 100% Електромобил
М-серията на BMW винаги е била една от най-интересните и коментирани както от феновете на баварската марка, така и от критиците ѝ. Със сигурност сте чували за вечната надпревара между BMW M и Mercedes AMG, като в нея трудно може да бъде определен победител, а от цялото състезание, винаги печелят потребителите, защото двете спортни подразделения на автомобилните компании, постоянно се състезават, кой ще направи по-мощна, по-бърза, по-интересна и като цяло по-по-най кола във всяко едно отношение.
Най новите плодове на това съревнование от страна на BMW носят имената G80 и G82. Това са моделните абревиатури на четиривратият седан BMW M3 и на спортното купе BMW M4. Както знаете, след поколението E46, M-серията на BMW раздели се раздели на отделни разновидности M3 и M4.
Заедно с това разделение, през 2014г., BMW започнаха да предлагат своите “емки” и в две разновидности – стандартна (ако изобщо едно “М” може да е стандартно) и Competition. Вторият вариант представлява ъпгрейдната версия на стандартното “М” и има както технически, така и визуални подобрения.
Така стандартните BMW M3 G80 и M4 G82, които използват един и същи 6-цилиндров Twin Turbo двигател разполагат с по 480к.с., а Competition версиите са с по 510к.с. Високооборотните двигатели, които постигат до 7200 оборота ви минута са с максимален въртящ момента от 650Нм, който е на разположение в широкия оборотен диапазон между 2 750 и 5500 оборота в минута,а не само в един определен момент от ускорението.
При ускоряване почти няма загуби когато се сменят скоростите, защото спортните автомобили са снабдени с осемстепенни автоматично скоростни кутии M Steptronic с Drivelogic функция. Ускорението от 0 до 100км/ч става за едва 3.9 секунди, а от 0 до 200км/ч за 12.5 секунди. За феновете на суровите моторни спортове, моделите се предлагат и със шестстепенна ръчна скоростна кутия. Налични са варианти както само със задно задвижване, така и M xDrive.
Спортните автомобили на BMW са конструирани така, че не само да могат да ускоряват бързо, но да спират също толкова добре. В пакет M Race Track, който BMW предлагат като допълнително оборудване е включена и специална M Carbon спирачна система, която прави M3 и М4 Competition са идеални за писта. За такава те са изключително подходящи и защото имат специални охладителни модули в калниците, отделни охладители за моторното масло и за маслото на скоростната кутия
Дизайна на BMW M3 G80 и M4 G82 Competition е много агресивен и противоречив. Повечето хора го харесват от пръв поглед. Други пък казват, че тези спортисти са от колите, които първоначално им изглеждат странни, но с всеки следващ поглед им стават все по-симпатични, докато накрая се стигне до момента, който не искат да гледат нищо друго, различно от тях. Третия тип са хората, които открито си казват, че новите M3 и M4 не им допадат, като основното нещо което не харесват е размерът на двойната охлаждаща решетка в предната част на автомобилите. Именно тя обаче според всички останали типове потребители, създава този неповторим агресивен образ, който имат новите спортни беемвета.
Историята на голямата радиаторна решетка при BMW
Много хора смята, че голямата радиаторна решетка, която толкова много се коментира при при M3 G80 и M4 G82 е нещо ново за BMW но сериозно грешат. Запалените фенове, които познават добре историята на баварската марка, със сигурност ще се досетят за поне три легендарни модела, които имат подобна пропорция и форма на “бъбреците”.
Ще започнем още от далечната 1933г., когато на бял свят се появява кабриолета BMW 303. Няколко години по-късно идва BMW 328, при което радиаторната решетка е малко по-тънка, за да е правопропорционална на тясната предница, но отново е доста дълга.
Първият спортен модел при който BMW интегрират големи, разширени настрани „бъбреци“ е произведеният в едва 1000 бройки ретро суперкар с мощен V8 двигател – 507. Една от тези бройки е била собственост на Елвис Пресли и през 2016г. бе реставрирана от BMW Group Classic.
С подобна решетка е още един легендарен, но по-съвременен автомобил, който влиза в графата “Youngtimer” и това е BMW Z8, който през 2000 година е вдъхновен именно от стила на BMW 507. Любопитен факт е, че за първи път BMW Z8 се появява през 1999г. в епизода “Един свят не стига” от поредицата за Агент 007 Джеймс Бонд.
А знаете ли, кое е единственото BMW без характерната за автомобилите на компанията радиаторна решетка отпред? Това е миниатюрната Isetta, която просто няма нужда от решетка, защото предния капак служи като врата за влизане на пасажерите, а двигателят е задно разположен, със странични въздухозаборници по купето.
Discussion about this post