Facebook продължават да са обект на множество критики свързани с начина, по който съхраняват и споделят личната ни информация. Скандалът с Cambridge Analytica накара доста хора да изразят негативни коментари и дори принуди Марк Зукърбърг да дава публичния обяснения пред Сената. Компанията призна, че до 2015г. е осигурявала достъп до поверителните данни на своите рекламни партньори и компани. След това въвежда нови правила, с които слагат край на тази практика.
Оказва се, обаче, че това твърдение направено директно от Facebook не отговаря на истината, информира Mashable. Нови документи разкриват, че дори и след въвеждането на новите правила някои компани са имали ексклузивен достъп до данните на потребителите, като конкретния брой е 61. В продължение на около шест месеца социалната мрежа е споделяла с тях лична информация без знанието на собствениците на засегнатите акаунти. Данните са част от документ със 747 страници.
Едва ли ще е изненадващо, ако Facebook станат обект на нови разследвания заради този доклад. В своя защита компанията казва, че вече не предоставя информация по този начин, но съмненията около достоверността на твърдението остават твърде много. Изглежда, че трябва да бъдем много внимателни какво споделяме в интернет и да обърнем специално внимание на това кои хора имат достъп до поверителната ни информация в социалната мрежа, за да се предпазим.
Oще от Digital: Четири функции на Facebook, които можем да подобрим
Discussion about this post