Стрийминг услугите като Spotify постепенно се превръщат в най-популярния метод за слушане на музика в световен мащаб. Потребителите проявяват все по-голям интерес към подобни платформи и тази тенденция ще продължи с пълна сила през 2018г. Новият доклад на RIAA не само потвърждава наличието на тези тенденции, но и разкрива, че продажбите на дигитални версии на парчета и албуми са достигнали рекордно ниски стойности. Данните в изследването обхващат изминалата календарна година.
Оказва се, че продажбите на цифрови песни и албуми са генерирали $1.3 млрд. през този период и дори са изпреварени по този показател от физическите носители на музика, които отчитат $1.5 млрд. В крайна сметка това означава, че класическите винили и CD-та са по-популярни от дигиталните копия на музиката. Тези цифри ще продължат да намаляват и за в бъдеще, тъй като стриийминг услугите ще продължат да се използват от повече потребители и да генерират по-високи приходи, предаде TheVerge.
Повече от 60% всички приходи в музикалната индустрия вече идват от стрийминг услуги и са надхвърлили $5.7 млрд. през 2017г. Това е ръст от 43% спрямо предходната година, което само по себе си е доказателство колко стабилна е тази тенденция. Навлизането на повече умни джаджи като Google Home и Amazon Echo също допринася за популярността на услугите за стрийминг в интернет. което води до по-голям брой платени абонаменти. По всичко личи, че технологиите промениха изцяло начина, по който слушаме музика.
Още от Digital: Най-добрите уеб сайтове за слушане, откриване и купуване на музика
Discussion about this post