Вярно е, че VR е доста забавна технология, която може да предложи все по-голям списък от вълнуващи игри и друго съдържание, но като всяка друга технология и VR представлява риск за сигурността на потребителите.
Тъй като VR каските се свързват с вашия компютър, кибер престъпници и хакери реално могат да получат достъп до вашите лични данни. VR устройствата са свързани с интернет чрез вашия компютър и интернет връзката улеснява хакерите в злонамерените им действия.
На този етап VR джаджите не са желана цел за кибер престъпниците, за разлика от другите свързани с интернет устройства като компютри, смартфони и интелигентни домакински уреди, но когато потребителите започват масово да използват VR технологията, тя ще стане по-привлекателна цел.
Важно е да се отбележи, че за сега е нямало сериозен проблем със сигурността при VR устройствата. Няма открит някакъв ужасен злонамерен софтуер или друг вид риск за сигурността и за това могат да се правят само предположения какви може да са едни злонамерени атаки.
Потенциалните рискове за сигурността на VR могат да произтичат от редица различни места. VR е нарастваща платформа за игри и други медийни развлечения, някои от които несъмнено ще струват пари и в някакъв момент, когато VR платформата се развие навярно ще се въведе нова форма на виртуална валута, която за да се използва ще изисква въвеждането на лична информация. Това води до въпроса колко данни ще се обменят между компютъра, свързан към интернет и VR устройствата?
Криптирането не осигурява пълна стена на защита срещу злонамерени действия, но със сигурност ще попречи на кибер престъпниците да получат достъп до личната ни информация. Хакерите непрекъснато търсят нови начини за пробив в сигурността и намират разбира се, така че това че сега не съществуват големи рискове за VR технологията, не означава, че никога няма да има. Виртуалната реалност е интерактивна и предлага нови и вълнуващи начини за забавление, и по тази причина потребителите все повече ще започнат да я ползват. А това ще я направи привлекателна цел за хакерите.
Освен обаче всички тези рискове и уязвимости в сигурността, има и друг потенциален проблем с VR и той е неприкосновеността на личния живот на потребителите. Дали VR ще се превърне в средство за масово нарушаване на поверителността на личния живот на потребителите, предстои да се види.
Oculus, например е собственост на Facebook, и въпреки че Facebook твърдят, че ценят личния живот на потребителите си, не е тайна, че компанията нарушава неприкосновеността на личния живот на потребителите си. В днешно време, социалните мрежи знаят повече за своите потребители, отколкото техните приятели и дори членове на семейството, а VR джаджите използват социални медии. Виртуалната реалност би могла да се използва с цел да се пускат насочени реклами по един инвазивен начин, като за цел се използват данните на потребителите.
От Аndroid Headlines смятат, че потребителите трябва да са наясно с тази информация преди да решат дали си заслужава да инвестират в VR джаджи.
Вижте какви ще са тенденциите във виртуалната реалност през 2017г.
Discussion about this post