Teхнологичните гиганти постоянно са обект на стриктни регулации в ЕС. Антитръстовите органи заплашват с внушителните финансови санкции. Неспазването на законодателството вече предизвика промени за Google и Facebook на континента. В същото време Apple е друг пример за бранд с впечатляващо влияние в световен мащаб.
От известно време компанията прекрати практиката да публикува данни за продажбите на всяко тримесечие. Успоредно с това Apple не разкриват официална информация за своите потребители в Европа. Тази ситуация ще бъде променена с въвеждането на Digital Service Act (DSA), който се отличава с редица нови правила и изисквания.
Tака например големите онлайн платформи ще трябва да се съобразят с още една стриктна регулация. Компаниите ще трябва да предоставят данни за актуалната потребителска база в ЕС. Повечето от тях вече го правят, но Apple отказват да коментират публично колко хора използват услугите им на континента.
Официално съобщение потвърждава, че компанията доброволно ще се съобрази със DSA и ще предоставя подобна информация. Новите правила засягат не само App Store, но също онлайн магазините за приложения на Mac, Apple TV и Apple Watch.
От компанията твърдят, че повече от 45 млн. души използват App Store, без да публикуват допълнителни подробности. За сравнение Google твърдят, че 278.6 млн. потребители използват Google Maps, докато Google Play има активна база от над 274.6 души в Европа.
Услугите на Meta достигат до над 255 млн. потребители, като скоро ще разберем и колко потребителите има Аpple на европейския континент.