За да се съобрази с целите на компанията и да се фокусира върху растежа, Nokia ще промени своето логото за първи път от 60 години насам. Компанията ще използва нов дизайн в своето ново лого.
Както можете да видите от изображението, новото лого на Nokia е съставено от пет различни форми. Освен това, разнообразие от цветове заменят характерните сини оттенъци на оригиналното лого.
„Старото лого беше свързано с мобилните телефони, а днес сме компания за бизнес технологии“, каза главният изпълнителен директор на Nokia – Пекка Лундмарк в интервю за Ройтерс.
Старото лого на Nokia
Лундмарк разработи план с три етапа след като пое поста като главен изпълнителен директор на Nokia през 2020 година. Тези фази бяха рестартиране, ускорение и разширяване. Лундмарк сподели, че Nokia вече не е само компания за смартфони, а „бизнес технологична компания“.
Освен да развива своя бизнес с телекомуникационно оборудване, Nokia ще се фокусира върху продажбата на оборудване на други компании. Това включва 5G мрежи и оборудване за автоматизирани фабрики, което ще позиционира компанията като конкурент на Microsoft и Amazon в тази област. Лундмарк спомена, че Nokia разглежда възможността да развива бизнеса си и в други сфери.
Историята на логото на Nokia
- 1865 г. – Nokia е основана като фабрика за хартия в Тампере, Финландия. Към този момента е нямала лого.
- 1965 г. – Nokia започва да произвежда електроника, и тогава е въведен обикновено лого. То се състои от думата „Nokia“, написана със сини букви, с малък син правоъгълник над „i“.
- 1971 г. – Логото се актуализира, полочва нов шрифт и малък кръг, който трябва да представлява радиовълна.
- 1982 г. – Логото се опростява до думата „Nokia“ със удебелени сини букви.
- 1992 г. – Въвежда се нов, по-модерено лого , което включва думата „Nokia“ със удебелени сини букви, с извита линия над „i“. Този логотип става синоним на възхода на Nokia към доминация на мобилния пазар през 90-те години.
- 2011 г. – Nokia се опитва да представи ново лого, което включва думата „Nokia“ с малки букви, с нов шрифт и характерен символ „O“. Това лого е създадено да отразява ангажимента на Nokia към иновации и нови технологии.
- 2015 г. – Nokia продава бизнеса си с мобилни телефони на Microsoft, а марката Nokia вече не се използва в телефоните. Компанията представя ново лого, който включва думата „Nokia“ със сини букви, с прост и модерен дизайн.