Google се намират в сложна мрежа от взаимоотношения с представителите на различните комисии в ЕС, които вече стартираха няколко съдебни дела срещу компанията. Всичко това налага Google постоянно да променят своята стратегия и бизнес практики, за да отговарят на регулациите, които налага Европейската комисия (ЕК). Технологичният гигант сега потвърди, че премахва изискването уеб сайтовете да предоставят по три безплатни материала на ден, за да се индексират по-добре в търсачката, съобщава Reuters.
Първоналната идея на Google бе този бизнес модел да довете до увеличение на абонаментите на водещи издатели като WallStreetJournal, но всъщност тази функция предизвика точно обратния афект. Медийни гиганти като News Corp. вече изразиха недоволство от намаляващите продажби, което също е водещ мотив за това сегашното решение на Google. Премахването на ограничението за три безплатни материала ще предостави повече гъвкавост на големите автори на съдържание в интернет.
Анализаторите очакват този ход да стабилизира позициите и финансите на големите издатели и да подобри цялостното качество на съдържанието в интернет. Google ще променят някои от филтрите на търсачката си, за да подбират и показват най-добрите резултати съобразно новите правила на компанията. В опит да улеснят допълнително своите медийни партньори от компанията вече работят над софтуер, който позволява на потребителите да се абонират за съдържание с информация от кредитна карта, която вече са регистрирали в Google профила си.
Вижте какво следва за бизнеса на Google в Европа след рекордната глоба от EС
Discussion about this post