От Yahoo, чиито приходи достигнаха до $1,6 млрд. за последното тримесечие потвърдиха, че възнамеряват да се откажат от услугите на Delicious, коментира techcrunch.com. Основните мотиви, с които от компанията се аргументират са, че продукта е нерентабилен и не съостветства на стратегическите цели на компанията. Твърдение, което предизвика много коментари в технологичните среди и накара Майкъл Арингтън, един от основателите на techcrunch да заяви, че в Yahoo цари пълен хаос. Въпреки, че според официалната страница на Yahoo, Delicious е най-голямата колекция от отметки във вселената, най-вероятно повечето интернет потребители дори не са чували за съществуването на този сайт.
Yahoo купи Delicious през 2005 г., с намерението заедно да развиват начините, по които потребителите използват интернет, акцентирайки върху възможността да преобразят изцяло уеб пространството. Този елемент от концепцията обаче въобще не сработи. В момента на закупувнето Delicious беше една от първите атрактивни уеб 2.0 компании, а също така и продукт, който можеше да помогне за развитието на уеб 1.0 порталите като Yahoo и AOL. Самият създател на Delicious напусна Yahoo през 2008 г., с мотивите, че в голяма степен е останал изолиран от решенията на своите мениджъри. И наистина е доста изненадващо, че компания с възможностите на Yahoo не успя да разработи и превърне Delicious в печеливш продукт. Защитавайки своята позиция, от Yahoo заявиха, че вярват, че Delicious има своето място извън компанията, където може да се развива до нива, които да я направят конкурентноспособна.
Истината е, че иновациите и развитието може да се окажат разочароващи за всяка компания независимо дали е малка или голяма. И все пак е необичайно, че Yahoo иска да се отървe от продукт, за който само за последната година са похарчени повече от $ 1,2 млрд. за развитието му. Разбира се за компанията е разумно да приключва някои свои активи и да се префокусира върху нова стратегия, но все пак невъзможността да развиваш последователно и иновативно своя продукт, може да се окаже индикатор за вътрешни проблеми вътре в самата компания. Като в крайна сметка желанието на Yahoo да се отърве от Delicious нанася най-значителни вреди върху доверието на самите потребители.
Discussion about this post