Платформата Интернет на нещата предвижда бъдеще, в което всички мобилни устройства, електрически уреди в домовете, смарт джаджи и дори автомобилите да са свързани към глобалната мрежа и да си комуникират помежду си. Всяка една голяма компания в една или друга степен също проявява интерес към тази концепция и е само въпрос на време тя да се превърне в неизменна част от ежедневието ни. Пазарни анализатори от Boston Consulting Group (BCG) сега направиха интересно проучване, което показва, че въпреки огромните инвестиции на Силиконовата долина това не е най-активния район в света по отношение на платформата, предаде DigitalTrends.
В самото изследване са взели участие над 300 немски и американски производствени мениджъри, които са попитани дали вече са започнали да прилагат цифрови решения за Интернет на нещата в своите фабрики и заводи. Любопитното е, че във всички аспекти на проучването краен победител се оказват германците, като в момента 17% от тях вече са оптимизирали своите съоръжения за тази платформа. В същото време над 40% oт мениджърите в Германия смятат да го направят в следващите 12 месеца или най-много две години, докато при анкетираните, които оперират на територията на САЩ тази стойност не надхвърля 24%.
Според данните в проучването приблизително 39% от немските производители са сигурни, че ще започнат да интегрират роботи в своите производствени линии и други подобни смарт системи, докато едва 20% от техните колеги в САЩ обръщат сега внимание на тази идея. Днес много фабрики по цял свят продължават да залагат предимно на човешкия ресурс, но много скоро тази ситуация може да се промени драстично, благодарение на технологиите, които постепенно ще автоматизират производствения процес. Представителите на бизнеса в Германия именно заради това още сега са започнали да инвестират в Интернет на нещата, тъй като искат да са водещ лидер в популяризирането на платформата в световен мащаб.
Discussion about this post