В края на 2017 година Facebook се похвали с 2.2 милиона активни месечни потребители. Създадената от Зукърбърг социална мрежа, сега достига хора от всички възрасти, от всеки край на света. Всъщност, Facebook е толкова широко разпространен, че хората очакват всеки да има акаунт. Ако някой няма, той е обявяван за странник, вървящ против дигиталния свят.
Въпреки това, обаче, все повече хора трият Facebook акаунтите си и има причина те да стигат до това решение. Ако все още имате профил във Facebook, може би информацията на Make Use Of ще ви накара да размислите и да спрете да използвате повече социалната мрежа.
Ето пет причини, поради които трябва да изтриете потребителския си профил във Facebook.
1. Facebook ви следи в мрежата
Да, има много проблеми с използваемостта на Facebook, но може би най-тревожният от всички тях е начина, по който Facebook ни проследява в интернет. Нека се опитаме да бъдем справедливи за момент. Facebook предоставя услугите си безплатно, а в замяна потребителите му трябва да предоставят личните си данни.
Facebook обаче ви проследява и дори, когато не използвате сайта. Още по-лошото е, че дори да нямате акаунт във Facebook – компанията пак ще ви следи.
2. Facebook прави опити с хората
Може би си спомняте, през 2012 година. Facebook проведе експеримент върху 689 000 от потребителите си без да ги уведоми за това. За период от няколко месеца половината от “участниците” бяха заливани постоянно с положително съдържание. На другата половина беше показвано отрицателно съдържание.
Изборът кой потребител в коя категория да попадне беше крайно небрежен. Освен етичните въпроси, представете си само за отрицателния ефект, който би могъл да има този ход върху потребителите, страдащи от емоционални проблеми.
И това не е единственият път, когато Facebook гледа на потребителите си като на опитни мишки. Съществуват най-малко още седем други примери за които се знае, а какво да кажем за тези, които са минали между капките и не са регистрирани?
3. Фалшиви новини
Дезинформацията сред хората не е ново явление, възникнало с появата на Facebook. Това е нещо толкова старо, колкото самата човешка цивилизация. Тук не става въпрос за философските възгледи около фалшивите новини, а за нещо друго. През последните шест години Facebook се опитва все повече да се позиционира като портал за новини. По този начин компанията има задължението да изпълнява основни принципи като надеждност и истинност на новите си.
Но и в това Facebook се провали. Компанията позволява фалшивите новини да просперират, давайки им както платформа, така и печат за автентичност.
Ако Facebook е вашият основен източник на новини, време е да се замислите и да промените това като разгледате най-добрите приложения, които ще ви предпазят от фалшиви новини.
4. Спорни практики за защита на личните данни
Facebook много често променя настройките си за поверителност на сайта, но за съжаление тези промени не са за добро. С всяка промяна те се усложняват още повече. Според допитване, много от потребителите са на мнение, че контролите за поверителност във Facebook са прекалено сложни. Да, Facebook предлага настройка за поверителност за почти всичко, но имате нужда от цял наръчник за намиране на всяка скрита опция. Това е умишлено, за да може Facebook безнаказано да използва личните ни данни. Защото щом нещо не сме посочили изрично, то тогава ние се съгласяваме с него.
5. Facebook забрави своята първоначална идея
Когато Facebook най-напред се появи на сцената, беше революционен. Разбира се, сайтове като MySpace се радваха на известен успех, но Facebook беше първата мрежа, която наистина беше годна за широко използване. И хората я обикнаха, защото можеха да общуват с близките си дори когато не са до тях и ги делят огромни разстояния.
Но с течение на времето, нещата се променяха, и променяха. Сега имаме прекомерно големи приятелски мрежи и поток от публикации от рекламодатели, страници, които са ви харесвали преди години и мрежата загуби оригиналния си чар.
Очевидно Зукърбърг осъзнава това, защото през януари 2018 гoдина той обяви, че може да “очаквате да видите повече от вашите приятели, семейства и групи” във вашия информационен бюлетин през следващите 12 месеца. Звучи обещаващо, но всички знаем, че Facebook никога повече няма да бъде онова място, което беше през 2010 година.
Discussion about this post