Въпрос на време е електрическите автомобили да станат по-популярни от своите бензинови и дизелови алтернативи. В следващите години технологията ще става все по-добра и достъпна, благодарение на усилията на водещите производители. ЕС дори обмисля да въведе регулация за наличие на станции за зареждане на EV през определена дистанция.
Това ще гарантира, че на всеки 60 километра собствениците имат къде да захранят електромобилите. Подобни инициативи само ще ги направят още по-популярни в световен мащаб. Съществуват два основни стандарта за захранване и това са AC, както и DCFC. Първият от тях е свързан с по-бавните системи в домовете ни.
В същото време DCFC намира място в публичните станции за зареждане като Tesla Supercharger, информира SlashGear. Бързото зареждане с постоянен ток (DCFC) известно още като Level 3, както и DC предлагат най-високата скорост в индустрията. Мощността е в диапазона между 50 kW и 350 kW.
Зарядните не са унифицирани и DCFC станциите предлагат различен капацитет. Стандартният режим може д а зареди 60kWh батерия от 0 до 80% за приблизително 20 минути. Тesla обещават на своите клиенти до 250kWh мощност и над 320 километра пробег с 15 минути зареждане.
Когато батерията е по-близо до 0% се зарежда с оптимална скорост. Увеличаването на капацитета забавя захранването от съображения за сигурност. Това също влияе на целия процес на захранване. Високите стойности на DС зареждане се дължат на директната връзка с батерията, което премахва вътрешното зарядно.
Използването на Level 1 AC зарядно може да изисква до 50 часа за достигане на пълен капацитет на 60kWh батерия.