Всички помнят, че преди да почине Стив Джобс твърдеше уверено, че държи в ръцете си ключа към революцията в телевизията. Според неговите твърдения, нещата могат да се опростят максимално като се синхронизират устройствата по интернет, и се сложи край на сегашния модел на предлагане на телевизия по огромен брой кабелни канали.
Apple обаче все още не са успели да превърнат намеренията си за собствена телевизия в реалност, тъй като все още не са постигнали контрол над TV съдържанието, а според неотдавнашен доклад на New York Post, доставчиците на телевизионно съдържание не са особено ентусиазирани от идеите на Джобс.
Оказва се, че Apple усилено правят опити да добавят стрийминг видео към съществуващите си предложения от филми и шоу програми в iTunes, но се опитват да наложат своите виждания за цените, на които доставчиците на съдържание трябва да предлагат продуктите си, а това не се харесва на големите играчи, тъй като доходите от кабелна и сателитна телевизия към момента ще се стопят съвсем неоправдано, и както един от изпълнителните директори на телевизионна компания се е изказал, „Apple искат всичко, а са готови да предложат точно нищо.”
Защо ситуацията с Apple е толкова важна за навлизането на онлайн телевизията? Причината е, че широката публика разчиташе, че както и с техническата революция при мобилните устройства, Apple ще успеят да проправят пътя и за новия тип телевизия. Засега обаче, освен Apple TV set-top box, който компанията предлага, има само малко на брой стрийминг услуги от външни компании, и платено iTunes съдържание. Apple обаче все още не са представили истински телевизор за онлайн телевизия.
Такова е положението и с останалите компании, от които може да се очаква да направят нещо по въпроса. TV мрежите успяха да блокират Google TV от своите стрийминг уеб сайтове, и по този начин на практика блокираха продукта, а Netflix също не успяват да свършат добра работа в договорките си за филми с Time Warner.
Единствените, които се справят засега като че ли са Microsoft, които успяха да сключат успешни договорки с Comcast и Verizon, за да предлагат телевизионно съдържание на своите Xbox 360 конзоли. Това обаче е като първата стъпка на едно бебе, и по никакъв начин не променя ситуацията.
Всъщност, според анализаторите, подобни доклади не бива да ни изненадват повече. Всички се надяваха, че с развитието на интернет и мобилните устройства, телевизията ще се промени за по-добро, но това не се случи, така че единствено резултатите ще променят мнението на специалисти и потребители.
Discussion about this post