Последните маркетингови проучвания сред европейските потребители отчитат слаби продажби за смартфоните на Apple на контитента. Въпреки, че компанията има солидно присъствие в САЩ и Великобритания данните показват, че продуктите и не привличат очакваният интерес на пазара в Европа. Където отвореният характер на Android OS позволява на Google да доминира изцяло сегмента и да продължава да бъде най-атрактивният избор за потребителите в Европа, информира reuters.
Въпреки внушителните продажби на Apple в Австралия, Великобритания и САЩ, където компанията постоянно подобрява позициите си се оказва, че тази тенденция няма универсален характер. Фактор, който се отразява по негативен начин на iPhone гамата на европейският контитент, който се допълва и от факта, че смартфоните на компанията са достъпни на много по-висока цена. Което от своя страна принуждава потребителите да закупят идентични като функции, но по-евтини устройства с Android OS.
Ключова роля за този процес играе влошената икономическа ситуция на континента, която води до отслабена покупателна способност на потребителите. По този начин те се ориентират към по-евтини продукти, за да оптимизират разходите си и това води до слабото присъствие на Apple на най-големите пазари в Европа: Германия, Франция, Испания и Италия.
Все по-чувствителните към цените потребители на контитента проявяват все по-голям интерес към Android ОS и поради разнообразието на смартфони с логото на различни компании. Разбира се основният фокус в стратегията на Apple продължават да бъдат пазарите в САЩ и Китай, но въпреки това ще бъде любипитно какви мерки ще предприеме Тим Куук, за да подобри атрактивността на iPhone в Европа.
Discussion about this post