Xiaomi имаше репутацията на най-големият производител на смартфони в Китай. В момента с това постижение може да се похвали Huawei, които вече изпревариха своя конкурент на атрактивния местен пазар. Основното предимство на Xiaomi традиционно са продуктите, които предлагат спецификации, характерни за най-високия клас, но сe продават на достъпна цена. Добър пример в това отношение е новия Xiaomi Mi 6. Прави впечатление, че компанията не продава официално устройствата си в Западна Европа и САЩ.
Това решение е странно, тъй като дори в тези региони има търсене към смартфоните на Xiaomi. Eдна от причините за отсъствието на китайския производител на тези атрактивни пазари е факта, че в САЩ и Европа бързите 4G мрежи поддържат различни честоти. За да оптимизират смартфоните си да работят в тях е необходимо Xiaomi да ги оборудват с допълнителен хардуер. Доминиращата позиция на Samsung в тези пазари също допринася за настоящата стратегия на Xiaomi.
Китайският бранд не разполага с толкова солидни финансови средства, за да извършват мащабни кампании за маркетинг на продуктите си, което е ключово за успеха им в Европа. Xiaomi нямат възможността да произвеждат десетки милиони бройки на смартфоните си, в сравнение с Apple и Samsung. Именно това ги принуждава да се фокусират към други атрактивни пазари като Китай и Индия, където неизменно заемат челните места по продажби. Xiaomi ще започнат да продават смартфоните си в Европа, когато са предварително подготвени за подобна експанзия.
Вижте как да възстановим изтрити нотификации в смартфон с Android
Discussion about this post