Със сигурност ви се е случвало да си харесате скъпа джаджа, дреха или друга стока, за която събирате пари дълго време. Възможността да притежаваме нещо луксозно, елегантно и качествено е дълбоко вкоренена в човешката природа. Учените дори твърдят, че е природна даденост хората да предпочитаме по-скъпите неща. Когато отдели повече пари, за да си купим определен продукт всеки от нас си прави асоциацията, че е заложил на високото качество и е склонен да го цени много повече, отколкото ако го бе взел по-евтино.
Този феномен е известен като „Marketing Placebo Effect“ и не е ограничен до нещата, които избира за себе си, но обхваща и подаръците, които бихме направили за близките хора и приятелите си. При тези процеси човешкия мозък ни подмамва да предпочетем нещо, което е по-скъпо от по-изгодната му алтернатива, съобщава BusinessInsider. Екип от изследователи проведоха интересно проучване, за да докажат този феномен. Той се състои в покупката на две вина, които са достъпни на една и съща цена.
След това те сменят етикета на едната бутилка и предлагат на доброволци да опитат виното, казвайки им, че едната от тях струва $29, а другата $15. Всички участници избират да опитат „по-скъпата бутилка“, а след това са подканени да направят същото и с по-евтиното вино. В крайна сметка над 80% от тях казват, че по-добро е качеството на „$29 бутилка“ без да знаят, че всъщност вината са еднакви. Този експеримент е нагледен пример как работи в реални условия „Marketing Placebo Effect“ ефекта.
Още от Digital: Как да не си купим излишни неща от промоциите
Discussion about this post