Преди броени часове от Facebook официално демонстрираха възможностите на своята нова търсачка, която носи името Graph Search. Информацията в нея се генерира от Bing на Microsoft и въпреки опитите на компанията да изтъкне, че това не е конкурент на Google всъщност по този начин засили именно тези спекулации.
Ларс Расмусен, който ръководи създаването на новата функция разкри, че чрез Timeline профилите можем да намираме данните, които са свързани с интересите ни, чрез емисията новини News Feеd да получаваме информация за това какво харесват приятелите ни, а чрез Graph Search разполагаме с изцяло нов начин да комуникираме и откриваме съдържанието, което ни вълнува, съобщава searchengineland.
Eдна от основните разлики между търсачката на Facebook и Google са персонализираните резултати, които получаваме. Вместо да виждаме данни за най-популярните уеб страници, които са свързани със заявката ни, както е при Google, чрез Graph Search ще генерираме данни за хората, местата и всички други неща, които се споделят от нашите приятели. Ако се опитваме да открием най-доброто заведение в даден град, ще разберем за онези локации, които нашите собствени приятели са посетили и харесали.
Именно този социален аспект на Graph Search е най-отличителната черта на търсачката на Facebook, което важи и за множеството филтри, с които можем да обработваме получените резултати. По този начин можем да задаваме специфични допълнителни критерии като ресторантите, които са посетили приятелите ми от училище, университета и др., или да открием изображенията качени във Facebook от познатите ни в определен град и т.н. В голяма степен от компанията искат да ни позволят да задаваме конкретни въпроси до всичките си контакти във Facebook и да получаваме отговори на тях без дори да се налага лично да ги попитаме, а просто да използваме Graph Search.
Благодарение на новата функция ще можем също така да видим всичките изображения, които някога сме харесвали в акаунтите си, което не беше възможно досега. В действителност Graph Search не е уеб базирана търсачка, както Google, а е проектирана, за да индексира само информацията, която споделяме във Facebook.
В момента тя се намира в бета фаза на развитие и в следващите няколко месеца постепенно ще бъде интегрирана към всички потребителски профили. Ако искате да се запишете и да първите един от първите, които могат да се възползват от Graph Search е необходимо да използвате този линк и да скролнете в долната част на страницата, за да се включите към Waiting List на новата търсачка.
Discussion about this post