Има два начина, с които се логваме в уеб сайтовете. Единият вариант е да въведем потребителското име и паролата, с които сме се регистрирали, а другия е да използваме Facebook Login бутона. Вторият метод е по-бърз и удобен, тъй като е интегриран от почти всички популярни услуги в интернет като Netflix, Uber, Spotify, Imgur, LinkedIn и др. Според официалните данни на компанията всеки месец над 350 млн. потребители използват Facebook Login бутона за достъп до любимите си страници, предаде Mashable.
Този метод за удостоверяване на самоличността премахва необходимостта да помните много пароли. По този начин всеки от нас може лесно да влиза в уеб сайтовете, които иска и да сведе до минимум възможността да стане жертва на хакери. Компанията печели предимно от реклами и това е причината да се интересува в какви страници влизаме и каква информация ни вълнува. Идентична е и стратегията на Google. Двата технологични гиганта, обаче са изправени пред все по-сериозна конкуренция, тъй като много други услуги започват да въвеждат универсални бутони за достъп до уеб сайтоветe.
Mobile Connect е платформа, която се разработва от GSMA организацията и е създадена да улесни значително начина, по който се логваме в уеб сайтовете и мобилните приложения. Тя изисква единствено да въведете телефонния си номер и няма поле за пароли. Mobile Connect вече се използва от 42 мобилни оператора в 22 държави и е достъпна за 3.1 млрд. потребители, което я позиционира като най-големият конкурент на Facebook и Google. Колкото повече хора я използват, толкова повече ще намалява трафика на Google и Facebook.
Вижте как Facebook вече ще показват по-дълги клипове в News Feed
Discussion about this post