Чат ботовете стават все по-популярни. И това не е изненада, тъй като те предлагат удобство, основано на техническа иновация. Чатбот платформите използват софтуер на принципа на изкуствения интелект. Разликата с другите типове автоматизирани услуги е, че има гъвкавостта и лекотата на разговор с реален човек, което подобрява значително потребителското изживяване и създава комфортна среда.
Безусловно автоматизираните ботове са част от бъдещото общуване между потребител и търговец. В момента обаче по-голямата част от въпросите, които си задават фирмите около чат ботовете са дали те отговарят на търсенето и очакването от страна на потребителите. За съжаление, фирмите не се фокусират върху един от най-важните аспекти на технологията: сигурността.
Популярносттта на чат ботовете расте и все повече хора ги използват в различни отрасли, ето защо не е далеч времето, в което чат ботовете ще започнат да се използват неправомерно от киберпрестъпниците, които искат да направят малко пари или да парадират своите умения. Съвременните измамниците са изключително изобретателни и подготвени да използват цялата налична технология.
Киберпрестъпниците могат много да спечелят от хакерство в чат ботове. Например, потребителите могат да използват бот, за да споделят информация за тяхната кредитна карта с търговците, или служител на компания може да качва поверителна бизнес информация чрез бот. В чат платформите постоянно се обменя ценна, поверителна информация и хакерите знаят това. За да се предотвратят вредните атаки към чатбот инфраструктурите, които могат да повлияят на доверието на потребителите и компаниите, трябва да се вземат мерки, за да се гарантира сигурността на всички.
Вижте какво казват най-често потребителите на чат ботовете
Сигурността трябва да е отговорност на всеки в рамките на инфраструктурата – от компании като Facebook и WhatsApp до корпоративните ИТ мрежи и мрежите, които ние използваме, за да получим достъп до ботовете.
План за действие
Може би се питате какви са наличните опции за гарантиране на сигурност при използването на тази развиваща се в момента технология? Има две важни неща, които трябва да се направят.
1. Поддържане на силна back-end инфраструктура
За да се опазят мрежите чисти и защитени срещу постоянните нападения от киберпрестъпнициет, мобилните оператори трябва да поддържат силна back-end инфраструктура. Мобилните оператори се нуждаят от цялостно управление на мрежата и достъп, така че да могат да контролират и разбират какъв вид е трафика и да издирват евентуалните атаки.
2. Signaling System No. 7 или SS7 протокол
Signaling System No. 7 или SS7 е система от протоколи за обслужване на PSTN и PLMN телефонни станции в целия свят и дава възможност за свързване на допълнителни стационарни линии или мобилни мрежи. Мрежите се използват и за транспортиране на съобщенията (включително тези от чат ботовете), като разговорите на абонатите не са толкова сигурни, колкото те си мислят. SS7 не е съвършенна система. Традиционните IP защитни стени не са достатъчни за разкриване и решаване на по-голямата част от SS7 уязвимостите. Вместо това, се изисква цялостно изградена SS7 защитна стена.
Докато чат ботовете представят вълнуващи възможности за мобилните оператори, компаниите и потребителите, за съжаление технологията е бомба със закъснител, която чака да експлоадира. Мобилните оператори са в състояние да изпълняват своята роля и трябва да действат бързо, преди този вид измами да наруши спокойствието ни. Но това е отговорност на всеки по веригата, за да се гарантират сигурни технологии, мрежи и платформи.
Потребителите също имат отгоорност, те трябва да са бдителни и да внимават да не станат жертва на един привидно приятелски чатбот.
Вижте каква е разликата между софтуер с изкуствен интелект и чат бот с изкуствен интелект
Discussion about this post