Точно преди две години, на изложението CES, бяха представени първите прототипи на 3D телевизори от големите компании. Както знаем, обикновено продуктите представени на изложението определят целия курс, по който ще поемат технологиите в следващите месеци и години. Именно затова, в началото на 2010 година очаквахме, че 3D телевизорите наистина ще направят революция.
Мина една година и на CES 2011 също бяха представени 3D телевизори. Компаниите вече си бяха взели поука от ниския интерес на потребителите през месеците преди това, и показаха обновени и подобрени модели, които не изискваха очила, бяха по-големи като размери и бяха придружени от ново поколение видеокамери, които също можеха да снимат в 3D.
Тази година, обаче, 3D технологиите (било то в телевизионния пазар или в този за видеокамери) ще останат извън фокуса на CES. Причината е, че вече две години този формат така и не е намерил своето място на пазара за потребителски технологии. Единственото място, където все повече и повече хора биха желали да гледат 3D съдържание, си остава киното.
Според сайта Cnn.com, същите пречки, които не успяха да разпалят интереса на потребителите през 2010 година, стоят на пътя на 3D телевизията и днес. Сред тях са фактори като прекалено висока цена, липса на достатъчно 3D съдържание, което да се гледа и, като цяло, неудобно гледане. От Cnn, обаче, считат, че има и още една важна причина: хората никога не са искали 3D телевизори.
През 2011 година продадените 3D телевизори са били малко повече от 23 милиона – доста малка цифра, сравнена с продажбите на обикновени телевизори. Единствените райони, в които е отчетен по-висок интерес към този тип устройства, са Западна Европа и Китай, но дори и там продажбите съвсем не са достатъчни.
Според Cnn, индустрията трябва да намери начин да си върне доверието на потребителите, които бяха разочаровани от 3D технологията дори в киното. Успехът на „Аватар“ беше последван от лавина от набързо скалъпени филми, които по-скоро отказаха потребителите, отколкото да стимулират интереса им. Засега, единствените потребителите, които биха си закупили 3D телевизор са само тези, които държат да имат най-скъпия и най-висототехнологичен модел. В този смисъл, те не купуват телевизора специално заради 3D възможностите, а по-скоро, за да покажат, че могат да си го позволят и да имат чувството, че притежават най-добрия модел, предлаган на пазара.
Discussion about this post