Реорганизацията на Google ни подготвя за бъдещето, в което .com може би ще престане да бъде най-популярният домейн.
Преди броени дни Google хвърлиха в смут цялата общественост, обявявайки плановете си за масова реорганизация, в рамките на която ще създадат нов холдинг на име Alphabet. Изненадващата новина накара милиони хора по света да се завтекат към сайта Alphabet.com, където обаче ги чакаше поредна изненада: това не бе сайтът на новата компания на Google.
Ако и вие сте влезли в Alphabet.com и сте се натъкнали на компания работеща в сферата на автомобилните технологии, то грешката не е във вас. По-долу ще обобщим всичко, което знаем за реорганизацията на Google и техническите подробности около нея.
Защо не можем да открием новата компания на Alphabet.com
Отговорът може да ви изненада: новата компания на Google не е регистрирана с домейна .com, а с домейна .xyz. Има две причини за това решение, като не е ясно коя е определящата. На първо място, домейнът Alphabet.com принадлежи на BMW или по-скоро на дъщерната им компания Alphabet. Тоест, ако искате да посетите новия сайт на Google трябва да изпишете abc.xyz.
Там ще ви посрещнат недвусмисленият надпис „G is for Google” („Г като Гугъл”) и посвещение написано от Лари Пейдж. Обърнете внимание, че домейнът не е Alphabet.xyz, а abc.xyz. Това може да е заигравка от страна на Google – използване на първите три и последните три букви от английската азбука. Може, обаче, и да е нещо друго.
Какво трябва да знаем за домейна .xyz
Втората вероятна причина, поради която Google са се спрели на нов домейн се крие в самата същност на домейна. През последните две години ICANN – неправителствената организация, която поддържа домейните от първо ниво – представи няколко нови домейна, между които и .xyz. Според ICANN, това е най-новото поколение домейн, който тепърва ще набира популярност.
Действително, след новината от Google изведнъж дори само кандидатстването за .xyz домейн започна да струва $185 хиляди. Някои популярни имена за сайтове вече са се сдобили с разширение .xyz, но за сметка на милиони долари. Фактът, че Google са се спрели точно на този домейн е вероятно най-добрата реклама, за която ICANN са си мечтали.
Защо Google, все пак, може да не се казва Alphabet
Преименуването на Google в Alphabet, обаче, съвсем не изглежда безпроблемно. На първо място, думата alphabet е и нарицателно име (означава „азбука”), което често се търси в интернет. Освен това, по света има многобройни компании и организации носещи това име или следващи тази тема. Сред тях са имена като A Alphabet от Филипините, ABC ALPHABET ARM DESIGN от САЩ и стотици други.
И накрая, но не на последно място, проблемът е по-скоро принципен, отколкото технически. Google е компания, която винаги е държала на оригиналността. Странно е изведнъж да захвърлят името Google, което за единайсет години също доби нарицателен статус, и да го заменят с една толкова прозаична и често използвана от бизнеса дума. Много вероятно е Alphabet да е просто кодово име, зад което се крие нещо съвсем различно. Предстои да видим дали това е така.
Вижте защо BMW може да попречи на Google да използват името Alphabet
Discussion about this post