Живеем във време, в което хората са свикнали да споделят всичко във Facebook. Мнозина правят това без да осъзнават, че Facebook може да чете нашите постове и дори да ги цензурира, ако сметне това за необходими.
Компанията на Марк Зукърбърг има екипи от хора, които работят в офиси по целия свят и които обработват милиони доклади всяка седмица. При последните протести на афроамериканци в САЩ, постове и видеа на чернокожи показващи сблъсъци с полицията бяха премахвани по различни причини от сайта, поради което мнозина обвиниха Facebook в цензура. Има ли основания за това?
Може би не сте чели условията за ползване на Facebook, но дори и да бяхте, щяхте да знаете, че политиката на социалната мрежа по отношение на цензурата е неясна и объркваща. Ето защо от CNet са решили, че е уместно да дадат някои пояснения за това как Facebook цензурира постовете ни.
1. От Facebook искат всички техни потребители да се чувстват свободни да изразяват себе си, но разбира се в рамките на разумното. Думи на омраза, подстрекаване към тероризъм и порнография не се допускат. Като алтернатива на цензурата обаче се приема така наречената „контра реч“, тоест ако някой отговори на забранен пост, като обясни какво му е лошото и некоректното, това ще има по-голям ефект от изтриването. Facebook вероятно не би премахнал снимка с насилие, ако е озаглавена „Това е лошо“.
2. Трябва да е ясно за всички, че Facebook сътрудничи на силите на реда, но не е ясно до каква степен. Полицията бива автоматично известена, когато например се публикуват порнографски снимки на деца. От Facebook също така признават, че в 81% от случаите, когато полицията им иска данни при разследване на лица, те ги предоставят.
3. Facebook има свои стандарти и правила за това какво може и какво не да се публикува на сайта, в това число забрана за използване на думи подтикващи към омраза, подстрекаване към тероризъм и порнография.
4. Когато видео клиповете, които споделяме във Facebook или Instagram нарушават споменатите горе забрани, те могат да бъдат блокирани от служителите на компанията. За да стане това обаче, другите потребители трябва да са сигнализирали за наличието на видео със забранено съдържание, тъй като служителите не гледат всеки клип, който се качва или тече в момента.
5. Въпреки вътрешната политика на Facebook за съдържанието което публикуват потребителите на сайта, компанията не е в състояние да спре всички лоши постове. Повече от 1,7 милиарда души, използват социалната мрежа всеки месец и Facebook не може да следи всичко, което минава през сайта. Компанията наистина има екипи от хора по целия свят, посветени на това, но тези екипи до голяма степен разчитат на своята общност от потребители да реагират своевременно на нередностите.
Но разбира се, последната дума винаги има Facebook. Понякога компанията разчита на контра отговори, освен това се вземат предвид художествени достойнства, коментари и други фактори. Политиката на компанията е, Facebook да бъде мястото в интернет, където се събират всички хора.
6. Решенията на Facebook не могат да се обжалват. Може би си задавате въпроса: „Кой дава влас на Facebook?“ Отговорът е ясен: всички потребители на социалната мрежа. Повече хора използват Facebook от населението на която и да е държава в света. Марк Зукърбърг не е бил избран демократично от тях, но той е създал сайт, в който всеки се регистрира доброволно, а не по принуда. С регистрацията си, всички ние приемаме и се съгласяваме с правилата, поставени от компанията.
Discussion about this post