Замисляли ли сте се как Facebook и Google успяват да поддържат услугите си безплатни? Защото голямата им популярност им нови много приходи от реклама? Това е само част от отговора, а не целият отговор, разкриват от Electronic Frontier Foundation (EFF), предаде CNN.
В действителност цената да използвате услугите на двете компании, както и редица други безплатни на вид онлайн услуги, е да бъдете следени. Услугите постоянно анализират онлайн поведението ви, опитват се да открият интересите ви, за да ви предложат персонализирани реклами, а понякога „поглеждат“ и в личните ви данни. Не винаги следенето се случва със знанието или одобрението на дадената компания, понякога то се прави от трети лица (например рекламната агенция, която отговаря за съответните реклами).
От EFF приветстваха решенията на Google и Facebook от миналата седмица да пуснат нови методи за идентификация. Google например ще предложи нова услуга: когато потребителят влиза за пръв път от нов компютър или мобилно устройство, системата ще изпраща специален код до телефона, който потребителят е въвел в акаунта си. Без този код той няма да бъде допуснат да влезе в акаунта. EFF прикани и повече компании да се насочат към https тъй като е доста по-сигурен от обикновения http.
Discussion about this post