Google правят парите си чрез услугите, които предлагат, а не от продажбата на Android-базирани устройства. Макар компанията да инвестира постоянно в различни проекти, основният им източник на приходи си остава рекламата и там са насочени всичките ѝ усилия. Ето защо дори и някои потребители да не искат да признаят, iOS приложенията са в много отношения по-добри от тези за Android.
В подкрепа на тази теза от Tech Radar изтъкват няколко причини. Ето кои са те:
Време за създаване
Разработването на приложения за Android отнема средно около 28 процента повече време отколкото за iOS. Много често разработчиците се изкушават от идеята да съкратят това време и резултата е приложения с по-ниско качество.
Сегментиран пазар
Друг сериозен проблем е сегментацията на пазара. Само 0,7% от потребителите използват най-новата версия на Android, а почти една трета от потребителите все още използват версия на операционната система, която е близо три годишна. Така че, както и сами можете да видите, е много трудно да се постигнат напълно удовлетворителни резултати при разработването на приложения за три версии или четири на Android едновременно. Проблемът се усложнява допълнително когато прибавим и различните модели устройства, които се предлагат на пазара – всички те имат различни характеристики, размери на екрана и резолюции. Каква е ситуацията при потребителите на Apple – 76 % от използват iOS 9, 17 % – iOS 8, а 7 % – по-ранна версия.
По-добри инструменти за разработчиците на iOS приложения
Най-честите оплаквания сред програмистите на Android приложения са свързани с недостатъчна активност в подхода на Google към наболелите проблеми на инструментите и ресурсите за програмиране на компанията.
Вижте три забавни неща, които може да откриете в търсачката на Google
Discussion about this post