Apple разчитаха сериозно на китайския пазар, за да разширяват влиянието си в глобалния пазар на смартфони. Конкуренцията между производителите промени драстично ситуацията. Именно заради това последният път, когато iPhone бе най-популярният бранд в пазара на смартфони в Китай бе в края на 2015г.
Актуална информация от доклада на Counterpoint Research показва, че Apple отново са най-големият производител в многолюдната страна. Данните обхващат октомври 2021г. и разкриват, че iPhone увеличава продажбите си на локалния пазар с 46% на месечна база. Основен принос за резултатите има популярността на iPhone 13 серията.
Увеличеното търсене на смартфоните на Apple е за сметка на всички останали производители, които трябва да се задоволят със спад в доставките за същия период, съобщава GizChina.
Компанията отделя и внушителни средства за маркетинг, което допринася за популярността на устройствата им в Китай. Пазарните наблюдатели са на мнение, че недостига на компоненти се отразява негативнo на Apple. Хардуерната криза лимитира възможностите за растеж на компанията, която би регистрирала още повече продажби при нормална обстановка.
Затрудненията на Huawei също благоприятстват представянето на iPhone в страната. Редуцирането на цената на iPhone 12 гамата след премиерата на новото поколение е друг важен фактор за солидните позиции на Apple. Няма да е изненадващо, ако компанията продължи да доминира китайския пазар и през последните седмици на календарната година.
Още от Digital: Ето как Apple планира да спре изтичането на информация за iPhone и iPad
Discussion about this post