Като всяка нова технология така и тъчскрийнът беше посрещнат със смесена реакция. Някои потребители приветстваха тази иновация в мобилните телефони, определяйки я като „технология от ново поколение“, „вълнуваща“, „пълна с потенциал“ и какво ли още не. Другата половина от потребителите, обаче, разкритикува трудността на използване на тъчскрийна и заяви, че физическите бутони си остават за предпочитане.
Минаха години, обаче, и изведнъж почти всеки нов телефон – особено ако става въпрос за смартфон – започна да излиза на пазара с тъчскрийн, а не с физическа клавиатура. Дори RIM, които удържаха фронта докрай също се пробваха с подобен модел. Оказа се, че първите потребители са били прави – тъчскрийн технологиите са пълни с потенциал и ще продължат да се развиват. И макар че винаги ще има хора, които ще предпочитат физически бутони, бъдещето определено ще се „управлява с допир“.
Сега подобен спор предстои да настъпи в една друга индустрия, където се предвижда постепенната замяна на физически бутони с тъчскрийн. Това, разбира се, е автомобилната индустрия. На ежегодното автомобилно изложение в Детройт тази година бяха представени множество нови автомобили, които използват LCD екрани вместо традиционното контролно табло.
Един от тези модели беше Model S на Tesla – автомобил, чието контролно табло всъщност представлява два iPad-а: единият поставен хоризонтално или в режим „пейзаж“, а другият – вертикално или в режим „портрет“. Друга, по-малка и неизвестна компания на име Denso показа на посетителите на изложението прототип на кола, която ще използва единствено и само тъчскрийни.
Дали, обаче, автомобилът ще има същата съдба като смартофона? Дали водачите ще могат толкова бързо и лесно да свикнат да управляват колата си с тъчскрийн, както свикнаха да правят това с телефона си? От сайта Digg.com разизскват този въпрос в един свой материал и, както изглежда, те са по-склонни да вярват, че, действително, бъдещето на автомобилното управление ще се базира на тъчскрийн технологии.
Разбира се, това не означава, че те не взимат предвид и възможните проблеми пред тази технология. Единият от основните проблеми е, че за да управляваме колата, ние трябва да задържаме погледа си върху тъчскрийн екрана по-дълго, отколкото бихме го задържали върху физически бутон (които повечето водачи дори не поглеждат). И сами разбираме, че това би ни поставило в сериозна опасност на пътя.
Тъчскрийн екраните имат едно голямо предимство – те могат да показват огромно количество информация. Но фактът, че всичките бутони по тях ще бъдат абсолютно еднакви и, че ще трябва да фокусираме погледа си прекалено дълго върху тях ще ги направят изключително опасни за живота на водачите и пътниците в автомобила. Разбира се, в никакъв случай не трябва да обезкуражаваме индустрията да върви напред, но трябва да се опитаме да я накараме да разбере, че ние имаме нужда от физически бутони. И това е въпрос на живот и смърт.
Discussion about this post