Днес навсякъде в интернет се изисква потребителско име и парола. Почти всеки уеб сайт използва този начин за идентифициране на потребителите. Задължително изискване е обаче то да е уникално в рамките на всяка услуга.
В една уеб услуга, която има милиони или стотици милиони потребители, може да се окаже трудно да се намери име, което не е било вече взето. Това кара потребителите да избират все по-сложни и дори не добре звучащу потребителски имена.
Първи дошъл, първи обслужен
Днес при избора на потребителско име за конкретните сайтове и услуги важи правилото – първи дошъл, първи обслужен. Това означава, че първите потребители са по-ценни от дошлите след това. Разбира се, това твърдение е не само невярно, но и обидно, но практиката показва, че това е действителността.
Проблемът става още по-сериозен като се замислим за това, че много от потребителите, които се регистрират за някоя услуга или сайт скоро след това спират да използват регистрацията си, но въпреки това тяхното потребителско име все още не може да се използва от друг.
Каква е алтернативата?
Такава все още няма, но определено е проблем, над който трябва да се работи. Може би отговорът е конкретен за конкретните уеб услуги. Честно е обаче да се приеме система, според която най-добрите потребители имат право да притежават най-добрите потребителски имена. Ето един пример, LinkedIn поощряват членовете си да пишат статии. Кой би отказал да напише две статии за седмица в областта си, ако знае, че това може да му даде право върху по-добро потребителско име.
Discussion about this post