Противно на мненията, че бизнесът с онлайн музика залязва и се централизира само към най-големите компании, инвеститорите увеличават интереса си към сегмента. Според New York Times от началото на годината до момента, новите компании за онлайн дистрибуция на музика са получили инвестиции за около $57 млн.
Най-популярни са компаниите Rdio, Soundcloud и RootMusic. Първата предоставя достъп до музикален архив срещу абонамент. Втората позволява на музикантите сами да качват своето съдържание и да го споделят онлайн. Третата помага на музикантите да създават фен страници във Facebook.
На пръв поглед изглежда, че инвеститорите са се побъркали. В действителност обаче в залеза на онлайн музиката те виждат зараждането на новото поколение на услугата. То е по-интерактивно и насочено към осъществяване на връзка между музикантите и потребителите. А и онлайн музиката все още е индустрия за милиарди, въпреки залеза си.
Discussion about this post