Сега е онова време от годината, когато се опитваме да погледнем в кристалната топка, за да видим какви ще са актуалните тенденции в уеб дизайна за предстоящата година. Не е тайна, че тенденциите, които идват днес ‚витаят‘ от доста време в пространството, и очевидно за някои е крайно време да се появят.
Разбира се, тенденциите са необходимост за развитието и растежа на IT индустрията. Тенденциите се раждат и подобряват, и когато уеб дизайнерите ги използват за своите проекти, те постепенно създават нещо ново и уникално.
От Gizmodo са направили списък с някои от най-актуалните дизайнерски тенденции, които диктуваха посоката на развитие на уеб дизайна през 2012 година. Възможно е именно те да са онова, което да очкаваме и през следващата година.
Едно нещо е сигурно – и то е, че обучението на един уеб дизайнер през последните години отнема много по-малко време, отколкото преди – а това ни кара да се надяваме, че много от иновациите ще станат врата към златната ера на технологиите.
Медийните анализатори все пак предупреждават, че промяната в тенденциите от година на година става все по-плавна и е твърде вероятно и през следващата 2013 година да има нов растеж и нови модификации.
1. Отзивчив уеб дизайн
Със сигурност ще дойде време когато всички ще спрат да говорят за отзивчивия уеб дизайн (responsive web design) не защото той ще отмине, а защото ще стане това, което се очаква от него. Именно това обаче беше движещата сила в уеб дизайна през 2012 година. Концепцията на отзивчивия уеб дизайн беше още сравнително нова преди една година и много уеб дизайнери не бяха запознати с нея. Онова, което е важно да се спомене е, че в основата на „бума“ бе използването на повече мобилни устройства.
2. Навигация с фиксирана позиция
Ако вашият сайт не разполага с много линкове за навигация, това означава, че малкото връзки, от които се нуждаете могат да бъдат на разположение на потребителите по всяко време. Това може драстично да подобри представянето на сайта и дори се слее в цялостното оформление на страница с лекота. Основната идея на концепцията е навигационната лента, вътрешните връзки и лого да бъдат „заключени“ докато посетителите превъртат съдържанието.
3. Менюта с много колони
Понякога даден уеб сайт се състои от прекалено много връзки и стандартният начин на представяне на навигацията прави сайта прекалено разхвърлян и объркан. Изследване на потребителския опит в такива случаи е показал много добри резултати при запазване на основните връзки в горната част на страницата. Това предложи на дизайнерите нов шанс за дизайн. Оформленията на менюта с много колони е елегантно брилянтен подход и благодарение на него можете лесно да покажете множество връзки на посетителите си, които да центрирате около логото си.
4. Персонализирани шрифтове
Безплатната онлайн шрифт библиотека Typekit осигурява безплатен пробен период. С помощта на Typekit можете да вградите малко JavaScript код, с който да напишете персонализирани шрифтове. Тази тенденция придобива голяма популярност – особено сред WordPress дизайнерите – защото предлага възможност да се поддържа уникалност на блоговете. Typekit обаче има доста бъгове, и ако се итнересувате от подобна възможност е по-добре да опитате с Google Web Fonts, които изглежда са по-популярни от всякога. Google предлагат код на съответния шрифт, който можете да декларирате като CSS font-family.
5. Инфографики
Тази тенденция със сигурност не оказва влияние върху общия уеб дизайн, но като потребителски опит, начинът на представяне на съдържание посредством инфорграфики е много моден. Никога преди информацията не е била представяна по такъв лесен за консумиране начин. Разбира се, в зависимост от вида на сайта, можете да решите, че подобна тенденция изобщо не е полезна, а и времето прекарано с Photoshop може да е повече отколкото имате на разположение. Но трябва да признаем, че тъй като интернет е място за събиране и споделяне на информация, инфографиките могат много да улеснят този процес.
Discussion about this post