Новите видеокарти API отново изненадаха гейм маниаците с редица повторения, но и набор от сложни думи, значението на които повечето от нас не знаят. AMD от своя страна вгражда DirectX 11 карти във всички ценови класове машини. Според производителите, DirectX 11 носи със себе си редица визуални подобрения за игрите дори да не разполагате с твърде мощна видео карта. Някои от тях се описват като tessellation, SSAO, HDAO и postprocessing. Но какво всъщност означават и каква е реалната полза за вас. С помощта на Gizmodo ще ви обясним на следващите няколко реда.
Tessellation
Най-просто казано този ефект създава „от нищо нещо“ или с други думи видеокартата има възможност да генерира повече триъгълници. Технологията е особено полезна при изобразяването на 3D графики, като увеличава значително детайлността и им придава истински триизмерен ефект. Разликата на снимките по-долу е очевидна.
Ambient Occlusion
Това е начин за постигане на по-голям реализъм на картината чрез използване на светлина и сенки. Тази технология пресмята как би падала да кажем слънчевата светлина върху даден обект. На тази база тя създава необходимите сенки, като по този начин се създава реализъм. Взимат се под внимание дори гънките на дрехите и извивките на тялото например. Светлосенките се изменят в зависимост от кой ъгъл или каква дистанция наблюдавате обекта – точно както би се получило „на живо“. Crysis бе една от първите игри с подобен ефект, като при нея бе използван така нареченият Screen space ambient occlusion. Той определя взаимодействието между различните точки на екрана и какъв е ефекта от светлината, която пада върху тях. Друга вариация на същата технология са high-definition ambient occlusion (HDAO) и horizon-based ambient occlusion (HBAO).
Postprocessing Effects
Тази екстра добавя 3D ефектите чак след като фреймът е напълно показан. Той е вдъхновен от кино индустрията, при която ефектите се добавят чак след заснемане на дадената сцена. Чрез него се добавя да кажем дълбочина на поле, ефект от жега или голяма влажност динамична мъгла и тн. Някои от тези ефекти се използват за добавяне на реализъм към сцените.
Как се отразяват тези ефекти на представянето на компютъра?
Като цяло е ясно, че се наблюдава леко натоварване, но в сравнение с подобренията при предишните версии на Direct X е направо минимално. Спомнете си само как преминаването от Direct X9 към Direct X10 увеличаваше натовареността със 70-80%.
Discussion about this post