Проблемите със сензорните екрани на устройствата ни могат да се изразяват по различен начин. Така например вашия екран може да реагира на натиск, който в действителност не правите или да има участък от екрана на телефона ви, който изобщо не реагира на докосване.
Тези проблеми се срещат по-често при някои устройства отколкото при други. Така например, потребителите най-често се оплакват от Moto G4 Plus, както и от някои по-стари OnePlus устройства. Някои iPhone-и и Windows устройства също страдат от подобни проблеми.
Ако вие имате проблеми със сензорния екран на устройството си, най-вероятно той не се дължи на софтуера, а е хардуерен проблем. Причината може да е повреда на екрана от намокряне и мръсотия или дори поради това че използвате лош протектор.
Как да решим проблема със сензорния екран на устройството си?
Първо се уверете, че екранът не е счупен, спукан или повреден, както и че е чист. Ако проблемът възниква само понякога или засяга само конкретна част от екрана, можете да използвате някое приложение за тестване на екрана, което ще ви покаже мъртвите зони.
Проблемът със сензорния екран на устройството ви може да се дължи и на протектора, който използвате. Може той да е с лошо качество или когато сте го слагали да е останала мръсотия по дисплея под него. За да разберете дали това е вашият случай, махнете протектора за дисплея и изчистете старателно екрана.
1. Върнете устройството
Ако сензорния екран все още не работи добре след като сте го почистили и махнали протектора, може устройството ви да има дефект, за това ако все още е в гаранция го върнете в магазина. Когато гаранцията е валидна, много компании предлагат ново устройство в замяна на дефектното, но някои просто заменят екрана с нов. Ако устройството ви е извън гаранция, най-вероятно ще трябва да плащате за ремонт.
2. Ако имате технически познания
Ако имате нужните технически познания и правилните инструменти може да отворите устройството си и да се опитате сами да оправите проблема. В YouTube ще откриете много видеа показващи нагледно как се правят нещата. Трябва обаче да сте наясно, че ако се решите на тази стъпка вие носите отговорност за всички евентуални неблагоприятни последици за телефона ви.
3. Ако имате Moto G4 Plus и OnePlus One
Някои от собствениците на OnePlus One и Moto G4 Plus споделят, че софтуерните актуализации могат да подобрят ситуацията, но това облекчение е обикновено краткотрайно. За G4 Plus телефоните, много хора споделят, че проблемът възниква само когато устройството е включено към зарядно устройство, макар и не винаги.
Вижте какво трябва да знаем за прегарянето при AMOLED дисплеите
Discussion about this post